כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב השב"ס הוארכו בשנה

בהמלצת השר אהרונוביץ', הממשלה אישרה פה-אחד את הארכת כהונתם של מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, ושל נציב שב"ס, אהרון פרנקו, בשנה נוספת

בהמלצת השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הממשלה אישרה היום (א') בצהריים פה-אחד את הארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בשנה נוספת - כך דווח בגלי צה"ל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את דנינו ואמר כי "יש שיפור משמעותי בתפקוד משטרת ישראל, במיוחד בטיפול בפשיעה ובמאבק בתאונות הדרכים. דבר זה נעשה בניצוחו של המפכ"ל יוחנן דנינו, ולכן קיבלתי את המלצתו של השר לביטחון פנים להאריך את הכהונה".

גם הארכת כהונתו בשנה של נציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרון פרנקו, אושרה פה-אחד על-ידי הממשלה. נתניהו התייחס לטיפול השב"ס במבקשי המקלט ואמר כי "רב-גונדר פרנקו עושה עבודה חשובה בכלל ובפרט לאחרונה, בטיפול בנושא המסתננים".

רנ"צ דנינו אמור היה לסיים את כהונתו במאי השנה, 3 שנים לאחר שהתמנה לתפקיד בשנת 2011. לפני תפקידו כמפכ"ל, שירת דנינו כמפקד המחוז הדרומי של המשטרה, בעת מבצע עופרת יצוקה. השר אהרונוביץ' הוא גם שהמליץ על מינוי דנינו לתפקיד המפכ"ל בתחילת כהונתו.

ככל הנראה, החלטת אהרונוביץ' הושפעה מהחלטת ראש הממשלה ושר הביטחון השנה על הארכת כהונתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, מ-3 ל-4 שנים - זאת בניגוד למדיניות שננקטה מאז כהונתו של יעלון בתפקיד ראש המטה הכללי, במסגרתה כהונתו של הרמטכ"ל הוגבלה ל-3 שנים ולא הוארכה.