בוטלה השביתה באוטובוסי דן לצורך המשך מו"מ עם ההנהלה

ההסתדרות: איום השביתה הוסר זמנית בלבד, לאחר שהצדדים סיכמו לתת שבוע נוסף למו"מ על הסכמי שכר ■ סגן יו"ר ועד הנהגים בדן: "דחיית השביתה נכפתה עלינו ע"י ביה"ד. אם ביום ג' הבא לא יושגו הסכמות, השביתה עדיין על הפרק"

לאחר שני איומים של השבתת פעילות האוטובוסים של דן, בוטלה השביתה שהיתה מתוכננת למחר (ב'). לאחר דיון בבית הדין לעבודה, בית המשפט הורה להסתדרות ולוועד העובדים של דן לתת שבוע נוסף למו"מ עם הנהלת החברה ובמהלכו פעילות האוטובוסים תימשך כרגיל.

מטעם ההסתדרות נמסר הערב (א') כי איום השביתה הוסר באופן זמני בלבד, לאחר שהצדדים סיכמו בהוראת ביה"ד על המשך הידברות. במהלך השבוע הנהלת החברה תציג להסתדרות את כל נתוני השכר של הנהגים הרלוונטיים שבעטיים עלו איומי השביתה.

אריה חיים, סגן יו"ר ועד הנהגים בדן, טוען בשיחה עם "גלובס" כי דחיית השביתה נכפתה על עובדי דן ע"י בית הדין לעבודה לצורך המשך מו"מ, ואם לאחר הדיון בשבוע הבא ביום ג' לא יושגו הסכמות, השביתה עדיין על הפרק בהסכמת ביה"ד כמובן.

כזכור, ההסתדרות ועובדי דן איימו בשבוע שעבר להשבית את פעילות כל האוטובוסים עקב פיצוץ במשא ומתן במו"מ בין העובדים בתיווך ההסתדרות לבין הנהלת החברה בנוגע להסכמי שכר. האיומים עלו לראשונה בתחילת ינואר בעקבות טענות בהסתדרות כי הנהלת דן חזרה בה ברגע האחרון מההסכמות שהגיעה עם הוועד, מה שמביא לטענת ההסתדרות לפגיעה בשכרם של כ-400 נהגים שכירים בדן, מתוך סך של כ-1,300 עובדים שכירים בחברה.