אפריקה מכריזה על רכישת אג"ח שלה עד ל-400 מיליון שקל

באפריקה מדגישים כי "רכישת ניירות הערך תתבצע בהתאם להזדמנויות בשוק, במועדים, במחירים ובהיקפים, כפי שייקבע על ידי הנהלת החברה"

חברת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת לב לבייב, מנצלת את המזומנים שהצטברו בקופתה ומכריזה על תוכנית נוספת לרכישה בחזרה של אגרות חוב שהנפיקה.

מדובר באג"ח מסדרות כ"ו וכ"ז, בהיקף כולל של עד כ-400 מיליון שקל. נציין כי סדרה כ"ו נסחרת כיום בתשואה שנתית ברוטו של 8.15% לאחר עלייה של כ-20% בשלושת החודשים האחרונים. סדרה כ"ז נסחרת כיום בתשואה שנתית ברוטו של 7.92% לאחר עלייה של כ-23% בשלושת החודשים האחרונים.

באפריקה מדגישים כי "רכישת ניירות הערך תתבצע בהתאם להזדמנויות בשוק, במועדים, במחירים ובהיקפים, כפי שייקבע על ידי הנהלת החברה".

באפריקה מציינים כי "בטרם אישורה של תכנית הרכישה העצמית בחן דירקטוריון החברה את מקורות המימון העומדים לרשות החברה לשם פירעון התחייבויותיה ולשם ביצוע תכנית הרכישה העצמית, ובכלל זאת, את תזרים המזומנים החזוי של החברה לשנתיים הקרובות, מחד גיסא, והתחייבויותיה השונות בתקופה זו, מאידך גיסא. במסגרת זו, בחן דירקטוריון החברה את יתרות המזומנים והנכסים הנזילים שבידי החברה, ואת התחייבויות החברה כלפי מחזיקי אגרות החוב כמו גם התחייבויותיה כלפי מוסדות בנקאיים".

במהלך השנים 2011 - 2013 ביצעה אפריקה שורה של מהלכים למימוש נכסים בהיקף כולל של כ-1.24 מיליארד שקל וצברה בידיה יתרות מזומנים נזילות.

עוד מציינים באפריקה כי למרות שביצוע התכנית יקטין את יתרות המזומנים הנזילות שבידי החברה, החברה מעריכה, שלא יהיה בביצועה כדי לפגוע ביכולתה של החברה להמשיך ולפעול במתכונת פעילותה הקיימת והצפויה, או ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.

באפריקה מעריכים כי בשים לב לתנאי השוק ולמחירי אגרות החוב, שהינן בעלות מח"מ ארוך, רכישתן תהווה שימוש נאות בחלק מן המזומנים שבידי החברה, וזאת הואיל והיא צפויה להניב תשואה רעיונית עודפת על פני השקעות אחרות וכן ליצור חיסכון משמעותי בהוצאות המימון העתידיות של החברה. בהמשך לאמור לעיל, "ביצוע התכנית יוביל לשיפור מבנה ההון של החברה והיחסים הפיננסים שלה, וכפועל יוצא מכך צפוי לגרור הפחתה בעלויות גיוסי ההון והחוב על ידי החברה".

שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI , מציין כי "מדובר בהודעה חיובית למחזיקי האג"ח. לאחר הכישלון באישור פירעון מוקדם לבעלי האג"ח נראה כי לאור סגירת העסקאות ברוסיה ובארה"ב התפנו לחברה מקורות לביצוע התוכנית המקורית והיא רכישה עצמית של אג"חים. ההודעה על תוכנית הרכישה חיובית ויכולה לתמוך בעליית שערים של אגרות החוב (החברה לא מציינת סדרה ספציפית) אולם על מנת לבצע רכישה בהיקף כזה החברה תיאלץ לממש נכסים נוספים, ככל הנראה הקרקע בלוס אנגלס, בניין הטיימס במנהטן ושלושת הבניינים הנוספים במתחם אוזרקובסקאיה שברוסיה".