ההסתדרות רוצה להשבית את הנמלים: המו"מ עם המדינה תקוע

ההסתדרות ביקשה מביה"ד לממש את זכות השביתה, לאחר שלטענתה השיחות עם המדינה בנוגע לרפורמה בנמלים לא מתקדמות

ההסתדרות פנתה ביום חמישי לבית הדין לעבודה בבקשה להשבית את נמלי חיפה ואשדוד בטענה כי המו"מ עם המדינה על הרפורמה בנמלים הגיע למבוי סתום. ההסתדרות טוענת כי המדינה לא נאותה לקיים איתה פגישות וגם אם כן, בפגישות לא מגיעים לשום הסכמה - ולכן היא רוצה לממש את זכות השביתה.

נזכיר, כי המחלוקת סובבת את החלטת המדינה להקים שני נמלים חדשים במימון ממשלתי ושיתופעלו על ידי זכיינים פרטיים. במשרד האוצר סבורים כי אין טעם להקים שני נמלים וכי מוטב להסתפק בנמל אחד בין היתר לאור ההשקעה העצומה שכרוכה בכך ולאור העובדה כי בנמל חיפה כבר היום הפעילות דלה מאוד. השר כץ, לעומת זאת, מתעקש לפי שעה על הקמת שני נמלים, באשדוד ובחיפה.

גורם המקורב למו"מ מטעם העובדים מסר היום ל"גלובס", כי "אם זה היה תלוי באוצר, אפשר היה לחתום על הסכם מחר בבוקר. הבעיה היא ששר התחבורה ישראל כץ מטרפד כל התקדמות ומחפש מהומה". הגורם מתכוון לכך שכץ מתנגד להצעה של האוצר ולפיה המדינה תתחייב שלא יפוטרו עובדים (אלא במקרה של פרישה מרצון) עד לפרישתם בתמורה להקמת הנמלים החדשים.

כ"ץ הבהיר כי מדובר מבחינתו ב"שוחד", וכי לא יסכים לחזור על מה שהוא מכנה טעויות העבר שנעשו במסגרת הרפורמה משנת 2005.

הצעת האוצר דיברה על כך שבצד ההתחייבות שלא יפוטרו עובדים קיימים עד פרישתם, במקומם של הפורשים הטבעיים לא יגוייסו חדשים אלא במקרים הכרחיים - ובכך תושג התייעלות.