גאדג'טים: אסוס T300L - לפטופ היברידי עם בעיות רבות

ה-T300L היה יכול להיות לפטופ טוב, אבל יש לו כמה חסרונות שקשה להתעלם מהם: משקל כבד, מקלדת בעייתית והיעדר חיבורים שונים

באסוס עובדים קשה על החדרת קטגוריית הלפטופים ההיברידיים (שילוב של טאבלט ולפטופ) לתודעת הצרכנים. המטרה במוצרים מהסוג הזה היא לאפשר ללקוחות ליהנות משני העולמות. ברוב המקרים, היצרניות מתפשרות יותר מדי, והופכות את המוצר לפחות מוצלח גם כלפטופ וגם כטאבלט. במקרה של דגם T300L מסדרת טרנספורמר, שמה אסוס דגש על חוויית הלפטופ.

מסך: 13.3 אינץ' Full HD. איכות התמונה טובה, אבל לא מדהימה. הצבעים קצת דהויים וחסרה חדות. הטאבלט - שהוא מסך המגע - שוקל 1.1 ק"ג - הרבה מאוד יחסית לטאבלט. המקלדת מוסיפה עוד 800 גרם. התוצאה: מוצר כבד מאוד שפחות מתאים למשתמשים ניידים. כטאבלט קשה להחזיק אותו יותר ממספר דקות.

מקלדת: המקלדת נוחה לשימוש, אולם לא כוללת תאורה אחורית. החיסרון המשמעותי במקלדת שהיא עובדת על סוללה נטענת, אולם זה לא שואבת את האנרגיה שלה באופן אוטומטי משקע החשמל בקיר. במקום זה, מהנדסי אסוס החליטו שזה הגיוני לגרום למשתמש לחבר כבל USB בין המקלדת למסך בשביל לטעון אותה. אם הסרבול הזה לא מספיק, ל-T300L יש רק שקע USB בודד, כך שאם המקלדת בטעינה, אין אפשרות לחבר שום אביזר נוסף.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 2.4 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון. הכרטיס מסך הוא של אינטל ומשולב במעבד והכונן הקשיח מגיע בטכנולוגיית SSD המהירה בנפח 256 ג'יגה. למחשב אין כניסת LAN לחיבור לאינטרנט קווי וצריך לקנות את המתאם בעלות נוספת, מה שיתפוס את כניסת ה-USB. הרמקולים בינוניים והסוללה מוצלחת ומחזיקה כ-7 שעות בהגדרות ביצועים גבוהים עם WiFi פועל.

בשורה התחתונה: ה-T300L היה יכול להיות לפטופ טוב, אבל יש לו כמה חסרונות שקשה להתעלם מהם: משקל כבד, מקלדת בעייתית והיעדר חיבורים שונים. נמכר בבאג.

מחיר: 6,300 שקל.

ציון: 7.