נדחה ערעור רוצח אשתו, שהעליבה אותו על גודל איבר מינו

השופט ניל הנדל: "הגיעה העת שהגבר הישראלי יתבגר ויתגבר על עלבונות המתייחסים לגודל איבר מינו"

‎‎‏"הגיעה העת שהגבר הישראלי יתבגר ויתגבר על עלבונות המתייחסים לגודל איבר מינו, אף אם הם נאמרים במהלך ויכוח בין בני זוג" - כך קבע אתמול (ב') שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, בפסק דין שבו דחה ערעור של גבר שהורשע ברצח אשתו, לאחר שזו עלבה בו ואמרה לו כי איבר מינו קטן יותר מזה של המאהב שלה.

השופטים דחו את טענתו של הגבר כי הרצח בוצע בעקבות קינטור (התגרות) מצידה - טענה שאם הייתה מתקבלת, הייתה מובילה להרשעתו בהריגה במקום ברצח ולהטלת עונש של 20 שנות מאסר לכל היותר, במקום מאסר העולם שנגזר עליו.

‏הנאשם, אחמד מוזפר, תושב מזרח ירושלים, נישא לאשתו ב-1997, ונולדו להם 7 ילדים. בסוף שנת 2009 עזבה האישה את הבית, נוכח מערכת יחסים שקשרה עם גבר אחר. התברר כי חודשים אחדים לפני הרצח, החלה האישה לנסוע מדי יום לרמאללה.

באחד הימים עקב אחריה בעלה וצפה בה כשהיא נפגשת עם גבר אחר, המשרת במשטרה הפלסטינית, כשהיא עירומה, והוא בלבוש תחתון בלבד. זמן קצר לאחר מכן היא נמלטה לבית הוריה. לאחר חודשיים חזרה לביתם המשותף, ואולם המשיכה להשפיל את בעלה ולדחות את קרבתו.

‏יומיים לאחר מכן פרץ ריב בינה לבין בעלה, שבמהלכו הטיחה בו כי איבר מינו של המאהב שלה גדול משלו. הבעל יצא מחדר השינה לחדר אחר, נטל גרזן וסכין, שיסף את גרונה ודקר אותה למוות.

בחקירתו תיאר הנאשם כי בערב הרצח, כשחזר מתפילה, אשתו לא חדלה מלקלל אותו, לומר לו שהוא "אינו גבר" ושהוא מסריח. לדבריו, היא אף שוחחה עם המאהב בטלפון מול עיניו, קבעה להיפגש איתו למחרת היום, ולאחר מכן סנטה בבעלה שאינו יכול לגרום לה הנאה מינית ושאיבר מינו קטן משל מאהבהּ.

‏בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את מוזפר ברצח, בדעת רוב. שופט המיעוט, משה דרורי, סבר כי יש לקבל את יסוד הקינטור ולהרשיעו בהריגה בלבד.

הנאשם עירער על הרשעתו לבית המשפט העליון, ואולם השופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל ונעם סולברג דחו את הערעור וסירבו להכיר בדבריה של המנוחה כקינטור.

‎‎פיחות בקדושת החיים

‏"אין ספק שמילותיה האחרונות של המנוחה פגעו בנאשם", כתב השופט הנדל, "אולם לא היה בהן כשלעצמן עוצמה כה חזקה, שיש ביכולתה להוביל לאובדן העשתונות וחוסר יכולת לחשוב ולהבין את תוצאות מעשה ההמתה. למעט אימרתה האחרונה אודות איבר מינו של הנאשם, לא היה דבר שונה באופן מהותי מהנאמר ביומיים ששהו יחד לפני קטילתה. המנוחה הבהירה לנאשם כי היא מעדיפה להיות עם גבר אחר. לא פעם אחת אמרה לו כי היא אינה אוהבת אותו. עם חזרתה, הצהירה כי לא תישן עימו באותה מיטה וכי אינה מעוניינת לקיים עימו יחסי אישות".

‏בעדותו בבית המשפט נשאל הנאשם "למה השתגעת? מה קרה ששיגע אותך באותו רגע? היא לא הרביצה לך", והשיב: "'זה הזין שלו יותר ארוך מהזין שלך. ההוא אני מבסוטה אצלו, אצלך לא מבסוטה'. אם אישה תגיד לגבר בעלה דיבורים כזה, תגיד לי מה תעשה במקום שלי...".

על כך כתב השופט הנדל: "אכן, אמירתה האחרונה של המנוחה כי 'זין שלו יותר ארוך מזין שלך' שונה בנוף העימותים המילוליים בין הנאשם למנוחה ואף שונה במידת הבוטות. אך לגישתי, הרחבת מבחן הקינטור, כך שיכלול אמירות מעליבות של אישה המשוות בין התפקוד המיני של הבעל ובין המאהב או בדבר גודל איבר מינם, מבטאת פיחות בקדושת החיים של קורבנות עבירה.

"בצורה ישירה יאמר, ככל שעדיין נדרש לומר זאת, כי הגיעה העת שהגבר הישראלי יתבגר ויתגבר על עלבונות המתייחסים לגודל איבר מינו. זאת, אף אם הם נאמרים במהלך ויכוח בין בני זוג". ‏‎‎‏(ע"פ 1426/12). ‏‎‎‏