זה לא רק ספורט: תעשיית האופנה משלבת כוחות עם עולם הספורט

הרומן המתמשך בין אופנה לספורט, שזכה לחיזוק בזכות אולימפיאדת החורף בסוצ'י, יגיע לשיאו באביב הקרוב

זה לא חדש שבעשור האחרון הפכנו לחברה שהיא אובססיבית לפעילות גופנית ולכושר. באופן טבעי ומתבקש, גם תעשיית האופנה נערכה לתת מענה הולם לאובססיית הכושר שלנו. הרומן המתמשך הזה, שמתחזק העונה בזכות אולימפיאדת החורף בסוצ'י שתחל בפברואר, החל בשנת 2004 כאשר סטלה מקרטני עיצבה לראשונה קולקציה לאדידס. זמן קצר לאחר מכן, הוכרז שיתוף פעולה בין פומה ואלכסנדר מקווין. אלה סללו את הדרך לרבים אחרים שבאו בעקבותיהם, שהתעסקו עם מראה פוסט חדר הכושר. חופש ואלגנטיות ספורטיבית, לצד פרקטיקה ופונקציונליות, הם האלמנטים המרכזיים המאפיינים את הקולקציות שמשיקות בימים אלה גם רשתות האופנה המסחריות. הפריטים מגובשים ולבישים ומיועדים לאישה ולגבר המודרניים והקרייריסטיים, המנהלים חיים תובעניים אך מעוניינים לסיים את היום בחדר הכושר במראה ספורטיבי, סקסי ועדכני. הקולקציות כוללות סווטשירטים, גופיות, מכנסיים, טייצים, נעליים ומה לא - רובם בצבעים עליזים, לצד מונוכרומטיים. הבדים מאפשרים לזיעה להתנדף בקלות וביניהם יש גם פריטים מתוחכמים שנותנים אשליה של גוף רזה יותר. לפניכם הצצה קצרה לשלל החידושים של האופנה הספורטיבית בגרסה המסחרית, שכבר ממתינים לכם על המדפים.

גרסת הקוטור / סטלה מקרטני לאדידס

קולקציית adidas by Stella McCartney משלבת בין אופנת הקוטור לבין עולם הספורט ומחברת את הטרנדים העכשוויים עם טכנולוגיות הבד החדשניות ביותר של אדידס. בקולקציה ניתן למצוא פרטי לבוש המתאימים לשלל פעילויות ספורטיביות החל מיוגה, ריצה, ואימון ועד טניס ושחייה לצד אביזרי כושר משלימים כמו תיקים, מחזיק לאייפון, מזרן יוגה, גרביים ועוד. הקולקציה החדשה תושק בעוד שבועיים, והיא תהיה ה-19 במספר של שיתוף הפעולה של סטלה מקרטני עם אדידס.

כמה: 100-1,600 שקל.

איפה: בחנויות הדגל של אדידס בנמל תל-אביב, קניון רמת אביב ובקניון גרנד קניון בחיפה.

הגרסה המקורית / H&M

Go Gold היא קולקציית קפסולה בלעדית שעוצבה במיוחד לרגל אולימפיאדת החורף, בהשראת התלבושות שעיצבה הרשת לנבחרת האולימפית של שוודיה לסוצ'י 2014. הקולקציה מורכבת מפריטי ספורט פונקציונליים ופריטי קז'ואל לחודשי החורף. כל פריט נוסה על-ידי ספורטאים מהנבחרת האולימפית של שוודיה. המראה מורכב משכבות, במטרה להתאים לכל תנאי מזג האוויר, וכיאה לעניינים של ספורט, פונקציונליות היא שם המשחק בקולקציה, עם מעילי פוך קלילים שניתן לארוז בקלות, עליוניות ריצה מאווררות ובגדים תרמיים מנדפי זיעה. אצל הגברים, מראה הפוך נותן למעיל הטייסים מראה ספורטיבי מעודכן, והביגוד התרמי ללא תפרים זוכה לנופך של תחכום הודות לקווים גרפיים בשחור ולבן. האקססוריז לגברים ולנשים כוללים סניקרס מעור וסניקרס בדוגמת נחש, תרמיל ומשקפי שמש ספורטיביים עם עדשות מראה.

כמה: 50-600 שקל.

איפה: הקולקציה תושק בחנות המותג בקניון עזריאלי בתל-אביב, ב-23 בינואר. פרטים ניתן למצוא בדף הפייסבוק של H&M.

הגרסה הצעירה / ברשקה

כבר עונה שלישית שרשת האופנה הספרדית (מבית היוצר של זארה), מעצבת קולקציה שלמה המיועדת לספורט. הפעם משיקה הרשת את הקולקציה תחת הסלוגן OVER THE WHEELS. "הקולקציה עוצבה בהשראת עולם התוכן של גלישה בעיר אורבנית ותוססת, עם עיצובים צעירים, וקו נשי מעודן ונינוח", מפרט מנהל המותג בישראל ליאור עמר. העונה מככבים בקולקציה צבעי ורוד, שמנת, אפור, לבן ושחור עם הבלחות של גוונים מטליים, עם בדי ספורט איכותיים ונושמים כמו מיקרופייבר וטכניקות ייצור המגיעות מעולם הספורט וגזרות נוחות המיועדות לפעולה גופנית. את מרבית הדגמים ניתן לשלב גם בהופעה רגילה לכל דבר ולשדר את טרנד הספורט בקריצה.

כמה: 60-390 שקל.

איפה: בחנויות הרשת.

הגרסה הנגישה / פוראבר 21

בקולקציית ספורט מעוצבת וצבעונית לנשים תחת השם - ACTIVE WEAR, מוצע מגוון חזיות, עליוניות, טייצים מודפסים או חלקים, טופים, גוזיות ספורט בשילוב כריות נשלפות להתאמה אישית, מכנסי ספורט קצרים, מכנסונים ועוד. פריטי הקולקציה, שפותחו במיוחד, תומכים בגוף בעוצמות שונות של פעילויות הספורט, תוך כדי הקפדה על טרנדיות ואופנתיות.

ליין חזיות הספורט של המותג מציע שלוש רמות של תמיכה: קלה, בינונית ותמיכה בעוצמה גבוהה, בשילובים שונים של בדים וסוגי בדים.

כמה: 36-90 שקל.

איפה: חנויות הרשת.

הגרסה המקומית / סאקס

Sport collection היא קולקציה שעוצבה בהשראת עולם הספורט-קז'ואל. השילוב הקלאסי של שחור ולבן מקבל פרשנות מתוחכמת יותר, יחד עם נגיעות של אדום וכחול שמעניקות טוויסט צבעוני וקליל יותר לגזרות הנינוחות. בין פריטי הקולקציה, ניתן למצוא חולצות משי מכופתרות עם הדפסים מעולם הספורט, מכנסי גומי מחויטים ממשי, סריגים מודפסים ועליוניות.

כמה: 390-1,230 שקל.

איפה: חנויות הרשת.