אלי ציפורי, סגן עורך "גלובס" - הזוכה בפרס לתקשורת כלכלית איכותית ל-2014

הוועדה מונה את מאבקיו של ציפורי: הרווחים הכלואים, הטבות המס, יוקר מוצרי המזון, כלכלה שחורה, שכר בבנק ישראל, הרפואה הציבורית ודמי הניהול בביטוח ■ "חולל שינוי ממשי במשק הישראלי וחסך לציבור כמיליארד שקל בשנה"

אלי ציפורי, סגן עורך ראשי ב"גלובס", עורך החדשות ופובליציסט, הוא הבחירה של ועדת השופטים כזוכה בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית לשנת תשע"ד - 2014.

הפרס יוענק על-ידי "האגודה לזכות הציבור לדעת" בטקס השנתי שיתקיים ב-16 בפברואר בבית סוקולוב בתל-אביב. הפרס, המוענק זו השנה השמינית, ניתנת לציפורי עבור תרומתו לעיתונות הכלכלית.

בהודעתה לעיתונות כותבת האגודה: "הפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית ניתן עבור עיתונאות או תקשורת כלכלית אמיצה המדווחת על נושאים כלכליים כהווייתם, ללא התחשבות בגורמים עסקיים, פוליטיים, תקשורתיים ואחרים. הפרס ניתן לעיתונאי, פובליציסט או כל אדם אשר תרם תרומה משמעותית ואמיצה לתקשורת כלכלית איכותית בישראל. הפרס מוענק אחת לשנה במסגרת הטקס השנתי של הענקת פרסי האגודה. בשנים הקודמות זכו בפרס: דניאל דורון, גיא רולניק, מוטי בסוק, גד ליאור, נחמיה שטרסלר, גולן חזני ויעל איילון".

עוד נאמר בהודעת האגודה כי על הפרס השנה התמודדו 5 עיתונאים כלכליים בכירים, ממגוון רחב של אמצעי התקשורת. על הזוכה החליטה ועדת השיפוט שכללה את הכלכלן שמואל סלבין, אלי בן-חמו, ד"ר דליה זליקוביץ', פרופ' אלי פולק והאלוף (במיל) אורן שחור.

בנימוקיה לבחירה כותבת הוועדה: "אלי ציפורי הינו עיתונאי כלכלי ותיק, אשר מסקר ועורך את התחום שנים רבות. הכתיבה של אלי היא ביקורתית, ללא משוא-פנים ונעשית בניתוק מגורמים פוליטיים, עסקיים או אחרים.

"ציפורי שומר על הפרדה בין עמדותיו הפרטיות לבין פרשנות מקצועית של נושאי דיווחיו, והוא אינו חושש להציג עמדות אשר הוא מתנגד להם. כתיבתו עניינית, מביאה את מכלול הפרטים והנתונים, וחוללה שינויים של ממש במשק הישראלי.

"בין הישגיו אשר תרמו באופן ישיר וממשי לציבור ולצרכן הישראלי, ניתן למנות את ההעלאה לדיון ציבורי של נושא הרווחים הכלואים, חשיפת הטבות המס לגופים ומגזרים, תחקירים בנושא יוקר מוצרי המזון בישראל לעומת חו"ל, הכלכלה שחורה, חגיגות השכר והפנסיה בבנק ישראל, מצב הרפואה הציבורית ובעיקר הסכומים המופרזים של דמי ניהול אשר נגבו מאזרחי ישראל באמצעות חברות הפנסיה והביטוח.

"המהלכים שנולדו כתוצאה מכתבותיו בתחום זה חסכו לאזרחי ישראל סכום מיצרפי של כמיליארד שקל בשנה. על תרומתו זו לתקשורת כלכלית הוגנת, באופן עקבי וחסר מורא במדינת ישראל, אנו מעניקים לו את הפרס".

לכל הטורים של אלי ציפורי ב"גלובס"