ח"כ הורוביץ: "שר הכלכלה נפתלי בנט מחבל בכלכלת ישראל"

ערב יציאת המשלחת הישראלית לדאבוס ופגישת ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקאי, קורא ח"כ הורוביץ לראש הממשלה לתקן את היחסים עם הקהילה הבינלאומית ■ הורוביץ: "הממשלה מדרדרת את ישראל לבידוד בינלאומי"

ערב יציאת המשלחת הישראלית לכנס הכלכלי הבינלאומי בדאבוס, מאשים ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) את הממשלה בכך שמדיניות הבנייה בהתנחלויות והקיפאון המדיני מובילים לבידוד בינלאומי. הורוביץ מדגיש כי יוזמות החרם הבינלאומיות נגד ישראל, קשורות במישרין ובאופן מובהק בהתנחלויות ובהיעדר אופק מדיני עם הפלסטינים.

הורוביץ מציין למשל את המחקר של מכון "מולד", שהוצג באחרונה בכנסת ומוכיח לטענתו כי בניגוד להפחדות של נתניהו והקואליציה, לא מדובר בדה-לגיטימציה על ישראל כולה. מדינות אירופה רואות בישראל שותפה ורוצות בקשר עימה, אך הפגיעה במשא ומתן המדיני עקב המשך הבנייה בהתנחלויות היא הגורם הבעייתי.

עוד מראה המחקר שהקיפאון בשדרוג היחסים של ישראל עם האיחוד האירופי מאז מבצע "עופרת יצוקה" ובעקבות המשך הבנייה בהתנחלויות עולה למדינה מאות מיליוני אירו בשנה.

ח"כ הורוביץ: "הממשלה מדרדרת את ישראל לבידוד בינלאומי וחרמות כלכליים. המשך הבנייה בשטחים הוא שעולה למשק הישראלי מאות מיליונים. הצלחת המשא ומתן עם הפלסטינים תשפר את הכלכלה הישראלית קודם כל בזכות מניעת הנזק העצום שהממשלה הזו גורמת במדיניות הבידוד שלה, ובסופו של דבר בזכות שיתופי הפעולה האזוריים שייפתחו כתוצאה מההסדר".

"נתניהו עסוק בשרידות פוליטית ונמנע מצעדים מנהיגותיים", הוסיף הורוביץ,"או ששריו אינם נשמעים לו ועושים ככל העולה רוחם או שהם משמיעים בקול את כוונותיו האמיתיות. הורוביץ האשים את שר הכלכלה נפתלי בנט בכך שהוא "מחבל בכלכלת ישראל". לדבריו,"שר כלכלה שטוען שמדינה פלסטינית תרסק את כלכלת ישראל צריך להיות מפוטר. אמירות כאלו מחזקות את העיצומים הכלכליים של אירופה על ישראל, מדובר באמירות חסרות אחריות ואזרחי ישראל הם אלה שיישלמו את המחיר".