לפיד ואריאל חתמו על הסכם לשיווק 11,800 דירות במודיעין

בקנה: הסכמי שיווק ל-55 אלף יחידות דיור נוספות בראש-העין, קריית ביאליק, ראשון-לציון, הרצליה, יבנה ובאר-שבע

אחרי הסכם-הגג לשיווק דירות חדשות שנחתם מול קריית גת לפני כחודש, נחתם היום הסכם-גג נוסף עם עיריית מודיעין מכבים רעות. הסכם-הגג נחתם היום (ד') רשמית על-ידי שר האוצר, יאיר לפיד, שר השיכון , אורי אריאל ומנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן מול ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס.

במסגרת הסכם-הגג שנחתם היום, נסללת הדרך לשיווק כ-11.8 אלף דירות חדשות עד שנת 2017. על-פי תוכנית השיווקים של רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, כ-5,000 יחידות דיור ישווקו כבר בשנים 2014-2015.

הסכם-הגג אמור לאפשר שיווק אינטנסיבי של קרקעות זמינות למגורים בטווח קצר. על-פי התוכנית, עד פברואר 2015 ישווקו בשכונת נופים בעיר קרקעות לבניית 1,845 יחידות דיור כאשר 120 מהן יוקצו לטובת דיור מוגן. קרקעות לבניית 1,503 יחידות דיור נוספות (מתוכן 140 לדיור מוגן ו-100 יחידות דיור עבור מעונות סטודנטים) ישווקו במרכז העסקים הראשי של העיר בשנת 2015. עוד על-פי התוכנית, קרקע נוספת לבניית 3,867 יחידות דיור תשווק בשכונת מורשת בשנים 2015-2016 וכך גם קרקע לבניית 4,642 יחידות דיור בשכונת גבעת שר.

יש לציין כי מלבד השיווקים הראשונים, הצפויים בשכונת נופים, עליהם כבר קיימת תב"ע מאושרת, שאר השיווקים מתייחסים לתב"עות שטרם אושרו. מסיבה זו מדובר באומדן שיווק בלבד.

במהלך מסיבת העיתונאים חשף מנהל רמ"י, בנצי ליברמן כי הסכמי-גג נוספים עתידים להיחתם עם מספר גדול יותר של רשויות מקומיות. כך, בהמשך להסכמי-הגג שנחתמו עם קריית גת ומודיעין מכבים רעות, צפויים להיחתם הסכמים דומים גם עם ראש-העין (שיאפשרו שיווק של כעשרת אלפים יח"ד), עם קריית ביאליק (7500 יח"ד), עם ראשון-לציון (כ-11 אלף יח"ד), עם הרצליה (7000 יח"ד), עם יבנה (כ-7,500 יח"ד) וגם עם עיריית באר-שבע (כ-12.5 אלף יח"ד").

מדובר בשיווק כולל של כ-55.5 אלף יחידות דיור בשנים הקרובות ביישובים אלה. יחד עם הסכמי-הגג שנחתמו במודיעין ובקריית גת, הצפויים לאפשר שיווק קרקעות לבניית כ-19.4 אלף יחידות דיור מאמיר המספר לקרוב ל-75 אלף יחידות דיור.

שר האוצר יאיר לפיד אמר היום במסיבת עיתונאים שנערכה לכבוד חתימת הסכם-הגג כי "המטרה המרכזית שלנו פשוטה, שזוג צעיר ממעמד הביניים יוכל להרשות לעצמו לרכוש דירה. יש רק דבר אחד שיוריד את מחירי הדיור, לבנות, לבנות הרבה מאד, לבנות עשרות אלפי יחידות דיור בשנה, הרבה מעל הגידול הטבעי, גם לקנייה וגם להשכרה. אנחנו חייבים לצמצם את הפער הגדול שנוצר בהתחלות הבנייה ולייצר עלייה משמעותית בהיצע, זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות.

"רק לפני חודש וחצי היינו בטקס דומה, בקריית גת, שם הודענו על הקמתן של 7,598 יח"ד וכך נעשה גם בקריית ביאליק ובראש-העין. הוצאנו מכרזים לבנייה להשכרה בחיפה ובהרצליה וברמת השרון וכך אנו נמשיך עד שמחירי הדיור יירדו בכל אזורי הביקוש בישראל. אני רוצה להדגיש לא בפעם הראשונה, אנחנו מוכנים להפסיד כסף. הזמנים שבהם המדינה ראתה בדיור הזדמנות להרוויח על חשבון האזרח הסתיימו, מה שמעניין אותנו זה שלדור שלם יהיה איפה לגור".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל: "היום נפתח פרק חדש בתולדות העיר מודיעין מכבים רעות. העיר שגדלה ופרחה וזוכה לביקושים גדולים, וכעת עם תוספת כל כך משמעותית של יחידות דיור, תאפשר להביא תושבים חדשים וגם להוריד את המחירים. לצד ההיצע שגדל משמעותית, אני בטוח כי גם השיווק הקרוב יהיה במתכונת חדשה של מחיר מפוקח וקבוע מראש אשר יהיה נמוך ממחירי השוק הנוכחיים בצורה ניכרת. אנחנו נמצאים בנקודה שהדברים בשלים להכרעות אמיתיות שיש להן משמעויות תקציביות לא מבוטלות כדי שהמחירים יהיו נמוכים יותר".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן: "מתווה הסכמי-הגג שאומץ בידי משרד האוצר ומשרד השיכון סולל את הדרך לשיווק כ-74,000 יחידות דיור בידי רשות מקרקעי ישראל בטווח הזמן והמיידי באזורי הביקוש שבין קריית גת לקריית ביאליק. הסכמי-הגג הינם כלי מרכזי המציג התגייסות ממשלתית מקיפה וכוללת במענה לביקוש בשוק הדיור".

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "היום חתמנו הסכם משמעותי מאוד לעיר מודיעין, מכבים רעות. הסכם שיביא להשלמת השלב הראשון להקמת העיר, תוך שימת דגש על דיור לזוגות צעירים. ההסכם יביא לגידול במספר התושבים ויאפשר מחירי דירות זולים יותר עבור זוגות צעירים וילדים ממשיכים שיתגוררו בסמוך להוריהם. ההסכם כולל תוספת תקציבית להקמת מבני ציבור, שתאפשר שדרוג משמעותי של תשתיות העיר בתחומים שונים ובהם חינוך אקדמי, תרבות וספורט".

מודל הסכמי-הגג רותם מראש את כל משרדי הממשלה הרלבנטיים לאפשר שיווק מהיר באזורי הביקוש, זאת בשיתוף הרשויות המקומיות עמן יחתמו הסכמי-הגג. העיקרון המנחה של הסכמי-הגג הוא העמדת קדם מימון על-ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט. הסכמי-הגג מבטיחים ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומתיימרים לקצר את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן.