זארה ישראל במו"מ לרכישת 50% מ-TOP SHOP

זאת לפי 40 מיליון שקל ■ TOP SHOP ישראל נמצאת בידי סקאל הולדינגס, ולפי הערכות, מחזור המכירות של הרשת עומד על 60-70 מיליון שקל בשנה ■ מבנה העסקה המתגבש כולל גם תהליך התמחרות בעתיד בין הצדדים

קבוצת זארה ישראל נמצאת במשא-ומתן לרכישת 50% מרשת אופנת היוקרה TOP SHOP מחברת סקאל הולדינגס, לפי שווי המוערך ב-40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

רשת TOP SHOP היא מותג יוקרה השייך לקבוצת ארקדיה הבינלאומית.הרשת בישראל מונה 10 סניפים של TOP SHOP לאופנת נשים ו-4 סניפים של TOP MEN הפועלים בצמוד לסניפי אופנת הנשים.

לפי הערכות, מחזור המכירות של החברה עומד על 60-70 מיליון שקל בשנה, ושיעור הרווח התפעולי עומד על 18%-20%, אם כי בחודשים האחרונים ספג המותג פגיעה במכירות.

עוד נודע ל"גלובס" כי המתווה המתגבש בין הצדדים קובע גם תהליך התמחרות - במב"י (buy me buy you) לעתיד - וזאת לרכישת יתרת המניות על-ידי אחד הצדדים. סעיף זה יאפשר לזארה ישראל לרכוש בסופו של דבר את מלוא הבעלות על הרשת ועל המותג.

סקאל הולדינגס נמצאת בבעלות חיים סקאל. החברה מפעילה 32 סניפים בשבע רשתות אופנה, שהמשותף לכולן הן היותן רשתות של מותגי יוקרה. פרט ל-TOP SHOP ול-TOP MEN, שתי רשתות נוספות הן של מותגים השייכים לארכדיה הבינלאומית - דורותי פרקינס (3 סניפים) ומיס סלפרידג' (3 סניפים). פרט לכך מפעילה הקבוצה את רשת A&F Brand factory store (עם 6 סניפים), את רשת קוויק סילבר (5 סניפים) וכן סניף של המותג אונ'יל.

המהלך הנוכחי מגיע לאחר שבשנה החולפת איבדה סקאל הולדינגס את הזיכיון למותג טומי הילפיגר, שעבר לידי קבוצת אלשרד. המותג היה אחראי לכמחצית מהכנסותיה. כפי שנחשף ב"גלובס", מחזור המכירות של טומי הילפיגר בישראל הסתכם בשנת 2012 ב-83.5 מיליון שקל (ללא מע"מ), והרווח התפעולי הסתכם ב-16.9 מיליון שקל (20.2% מהמכירות).

אתמול (ג') דווח כי קבוצת סקאל שבבעלות האחים סולי (אביו של חיים) ומאיר סקאל נמצאת במשא-ומתן למכירת 50% מפעילות האופנה שלה לחברת בריל, תמורת 95 מיליון שקל. קודם למהלך זה החלו קבוצת סקאל וסקאל הולדינגס בניסיון לאחד את פעילות שתי החברות, אך אם המשא-ומתן עם בריל יבשיל לכדי עסקה, המיזוג לא יתרחש.

קבוצת זארה ישראל היא אחת משתי קבוצות האופנה הגדולות בארץ. לפי הערכות, מחזור מכירותיה הסתכם אשתקד ב-1.1 מיליארד שקל. הקבוצה מחזיקה ברשתות זארה (22 סניפים), פול אנד בר (25 סניפים), GAP (8 סניפים), ברשקה (7 סניפים) ומאסימו דוטי (2 סניפים). בנוסף מפעילה הקבוצה בזכיינות שתי חנויות של המותג נייקי בישראל, בנוסף לחנויות נייקי בחו"ל.

קבוצת זארה ישראל סירבה להגיב לידיעה.

מסקאל הולדינגס נמסר בתגובה: "חברת סקאל הולדינגס מקבלת מעת לעת הצעות לשיתופי-פעולה אטרקטיביים כאלה או אחרים. אין החברה מתייחסת לשמועות וספקולציות".