"מאסטר שף": האם המתמודדת בדתה את סיפור התעוורותה?

"להפקת התוכנית הגיע מידע המעלה ספק בנוגע לנסיבות התעוורותה של המתמודדת שפרי שפירא ובנוגע לפרטים שונים מקורות חייה" ■ שפירא מכחישה

הפקת "מאסטר שף" של זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה הערב (ד') כי פתחה בבירור באשר לנסיבות התעוורותה של מתמודדת תוכנית הבישול שפרי שפירא.

"להפקת התוכנית הגיע מידע המעלה ספק בנוגע לנסיבות התעוורותה של המתמודדת שפרי שפירא ובנוגע לפרטים שונים מקורות חייה, כפי שהמתמודדת הצהירה בפני אנשי ההפקה בשלבי המיון הראשוניים ומסרה לשופטים בפרק האודישנים", נכתב בהודעה שיצאה לעיתונות. "המידע שהגיע עורר סימני שאלה, וההפקה החליטה לבדוק באופן מיידי את הפרטים אותם מסרה המתמודדת שפרי שפירא".

הספק עלה בעקבות פסיקת בית משפט השלום בתל-אביב משנת 2005, בתיק בו הייתה מעורבת שפירא. מדובר בתיק שעסק בסכסוך בינה ובין עורך דינה לשעבר. במהלך הדיונים טענה שפירא כי לא שילמה שכר-טרחה לאותו עורך דין, משום ששהתה 17 חודשים בבית-חולים לאחר שנפצעה אנושות בפיגוע.

בית המשפט ביקש גילוי של תיקה הרפואי של שפירא ובפסיקתו קבע כי "מהתיק הרפואי עולה בבירור כי המבקשת נפלה במדרגות ושברה שוק ועצמות ברגל שמאל, ועברה ניתוח לאיחוי השבר... אין בכל המסמכים כל זכר לפיגוע. האשפוז בבית-החולים תל-השומר החל בספטמבר 2003 עקב חולשה מוטורית ברגל שמאל... אין כל שמץ של אמת בטענת המבקשת כי הייתה מאושפזת בבית-החולים שיבא במשך 17 חודשים עקב פיגוע".

בהפקת התוכנית אומרים כי שפירא דוחה מכל וכל את הדברים. ההודעה יצאה בשעות האחרונות, משום שהפרק שישודר הערב בתוכנית יעסוק בהרחבה בשפירא.

"הפרק שישודר הערב צולם ונערך בטרם קבלת המידע האמור, ובזמן צילומו לא היו ידועים להפקה הפרטים הנבדקים כעת", נמסר. "הבדיקה מתנהלת וטרם הסתיימה, ובמסגרתה המתמודדת שפרי שפירא אף הוזמנה הערב לבירור במשרדי ההפקה, שם נמסר לה המידע שנבדק, והיא התבקשה להתייחס אל הדברים. בשיחה עמה הכחישה שפרי את הדברים שהועלו".

את תגובתה של שפירא לא ניתן היה להשיג.