החודש הפרוע של היאנקיז: חתמו חוזים בסכום כולל של 470 מיליון ד'

בקבוצת הבייסבול נטשו את ההצהרות על חזרה לשפיות כלכליות. ההסכם האחרון: שכר של 155 מיליון ד' לפיצ'ר היפני משהירו טנאקה

הריטואל של ניו יורק יאנקיז בשנים האחרונות הולך ככה: בכל סיום עונה מודיעה הקבוצה כי היא מתכוונת לרדת ברמות השכר, אל מתחת לרף ממנו משלמים "מס לוקסוס"; ובכל פעם מחדש היא מתחילה מיד לאחר מכן במסע החתמות גרנדיוזיות ופותחת את העונה הרבה מעבר לרף העליון של התקרה.

בחודש האחרון שברו היאנקיז גם את השיאים של עצמם. אחרי שהצהירו (כרגיל) על ניסיון לחזור לשפיות, החתימה הקבוצה בתוך מספר שבועות שבעה שחקנים בהיקף שכר כולל של 470 מיליון דולר. לפנות בוקר (ה') השלימה קבוצת הבייסבול הניו-יורקית את החתמתו של הפיצ'ר (זורק) היפני משהירו טנאקה עבור חוזה של 155 מיליון דולר לשבע שנים. במסגרת העסקה ישלמו היאנקיז עוד 20 מיליון דולר לקבוצתו היפנית ראקוטן גולדן איגלס. טנאקה קיבל בכך את החוזה החמישי בגובהו בכל הזמנים לפיצ'ר ב-MLB.

ההחתמה של טנאקה מגיעה אחרי שהיאנקיז כבר חתמו בשבועות האחרונים בין היתר על חוזה של 153 מיליון דולר לשבע שנים עם ג'ייקובי אלסברי, 85 מיליון דולר לחמש שנים עם בראיין מקאן, 45 מיליון דולר לשלוש שנים עם קרלוס בלטרן, ועוד.

בגלל שהיאנקיז חרגו בכל אחת מהשנים האחרונות הרף העליון המותר לתשלום שכר, הם יישאו העונה בקנס המרבי בגין חריגה - 50% קנס על כל דולר של חריגה מעל שכר קבוצתי של 189 מיליון דולר.

מאז החלה שיטת הקנסות בליגת הבייסבול ב-2003, שילמו היאנקיז סך כולל של 250 מיליון דולר בגין חריגה, כולל 28 מיליון דולר קנס עבור העונה האחרונה שהסתיימה מבלי שהצליחו להעפיל לפלייאוף. בעשר העונות האחרות רשמו רק העפלה אחת לסדרת הגמר (ב-2009).