נתניהו: "רוחאני ממשיך במופע ההונאה האיראני"

ראש הממשלה מגיב מדאבוס לנאום של רוחאני: "אסור לקהילה הבינלאומית ללכת שולל אחרי הונאה זאת, ועליה למנוע מאיראן את היכולת לייצר נשק גרעיני"

בתגובה לדברי נשיא איראן חסן רוחאני, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב מדאבוס ואומר כי "רוחאני ממשיך במופע ההונאה האיראני. בזמן שהוא מדבר על שלום עם מדינות המזרח התיכון - הוא סירב גם היום להכיר בקיומה של מדינת ישראל, והמשטר שלו קורא מדי יום להשמדתה של מדינת ישראל".

כזכור, רוחאני נשא היום בדאבוס, נאום עם "מסר של ידידות, שיתוף פעולה ודו-קיום". הוא אמר שהוא מנהיג שלטון וכלכלה מודרנית, וכי העם האיראני בחר בשיתוף פעולה ופתיחות.

נתניהו הגיב בהודעה מדאבוס, ואמר כי "מטרת משטר האייטולות האיראני שמסתתר מאחורי חיוכו של רוחאני היא אחת - להקל על הסנקציות מבלי לוותר על תכניתם לייצר נשק גרעיני. לכן, אסור לקהילה הבינלאומית ללכת שולל אחרי הונאה זאת, ועליה למנוע מאיראן את היכולת לייצר נשק גרעיני. בזמן שהוא הרג חפים מפשע הוציאו באיראן רק בימים האחרונים עשרות חפים מפשע להורג".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בזמן שרוחאני מדבר על גישה חיונית לטכנולוגיה - הוא מונע מאזרחי איראן גלישה חופשית באינטרנט; בזמן שרוחאני מדבר על ביטול מעורבות חיצונית בסוריה - איראן מחמשת את משטר אסד ומנחה את חיזבאללה לטבוח בחפים מפשע בסוריה; בזמן שרוחאני טוען שאיראן אינה מעוניינת בגרעין לצרכים צבאיים - איראן ממשיכה להחזיק בצנטריפוגות וכור מים כבדים, ולהתחמש בטילים בין יבשתיים שכל תכליתם הם נשק גרעיני".

ראש הממשלה סיכם ואמר, כי "רוחאני הודה שלפני עשור הוא הוליך שולל את המערב כדי לקדם תכנית הגרעין האיראנית. הוא עושה זאת גם היום".