מיני מבחן דרכים: שברולט קפטיבה 2014 - זריקת מרץ

עם מנוע משודרג ורענון חיצוני תנסה הקפטיבה לשמור על תחרותיות לפחות בשנתיים הקרובות

לא רק פיאט סיימה את שנת המכירות 2013 בשן ועין. רוב השחקנים בשוק הרכב האירופי ספגו מכה פיננסית בשנה החולפת ונאלצים כיום לעשות חושבים. לנוכח ההשמדה ההמונית של ערך בשוק הרכב האירופי, קל להבין את החלטת GM לקפל את הגלגלים של שברולט ולסגת מהשוק האירופי ב-2015. לשברולט אין ממשלה מקומית תומכת באירופה, אין לה תדמית מותג מוכרת בקרב הקהל, ועיקר מכירותיה התמקדו בתחום הלואוקוסט, שבו התחרות עזה והרווחיות זעומה.

מנגד, בישראל, שבה שברולט הוא עדיין מותג בעל ערך, ימשיך הייבוא והשיווק של שברולט, אולם הוא יעבור ניעור רציני. את מקום הדגמים הקוריאניים יחליפו בהדרגה דגמים שיגיעו מארה"ב ודגמים מסוימים ייעלמו. אחד מהם עשוי להיות רכב הפנאי שטח שברולט קפטיבה.

2015 עוד רחוקה ובינתיים הגיעה הקפטיבה אחרי עוד עדכון ושדרוג. חיצונית, השינויים קלים מאוד ומתמקדים בחרטום, שזכה לקבל גריל שונה ומודגש יותר עם פנסי ערפל חדשים ופגושים בעיצוב חדש. גם יחידת הפגושים/פנסים מאחור עברה רענון, אבל בסך הכול המכונית שומרת על העיצוב המוכר.

תא הנוסעים שמר על המתכונת המוכרת, אבל עבר "הצערה" - דיפונים בגוונים רעננים יותר, מושבים צבעוניים וכד'. עמדת הפיקוד, שבמרכזה מסך מגע גדול, נראית עשירה, והדגם המאובזר, עם שבעה מקומות ישיבה, הגיע עם מערך נדיב של גאדג'טים כמקובל בעדות קוריאה. המרחב הפנימי אינו נדיב כמו בוואנים פול-סייז, והוא קרוב יותר לפלח הקומפקט-מיניוואנים. שורת המושבים השלישית תארח שני ילדים, אך מבוגרים יתקשו להשתחל אליה.

השינוי המרכזי במודל המחודש הוא שדרוג מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים. מנוע ארבעת הצילינדרים מייצר כעת 184 כ"ס נאים, ומה שעוד יותר מרשים הוא מומנט מסיבי של 40 קג"מ, שזמין מסל"ד נמוך. השדרוג מעניק לכלי מרץ מפתיע. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כ-10 שניות, אבל בפועל כל דחיקה של המצערת דוחפת את הכלי קדימה בתחושה כמעט ספורטיבית. אין בעיה לצבור תאוצה בעליות תלולות גם עם חמישה נוסעים פלוס, ושיוט על הכביש המהיר במהירות החוקית מתבצע בחרישיות עם ליטוף קל של הדוושה.

זה לא המנוע המעודן ביותר בשוק, ובהתנעת בוקר הוא משמיע קולות תעשייתיים למדי. אבל בסך הכול השדרוג בהחלט מבורך והוא לא בא על חשבון צריכת דלק נאה של כ-11 ק"מ לליטר בנהיגה אמיתית.

על הכביש זהו גם כלי רך ונוח, אם כי נטיית המרכב על כבישים מפותלים מורגשת מאוד ולא מעודדת נהיגה נמרצת. דגם הטורבו-דיזל המאובזר עם שבעה מקומות ישיבה והנעה כפולה עולה כ-239 אלף שקל. במחיר הזה יש לו לא מעט מתחרים, הן מפלח המיניוואנים והן מפלח ה-SUV, דוגמת יונדאי סנטה פה ושות'. העדכון הנוכחי - קרוב לוודאי האחרון - יאפשר לכלי להישאר תחרותי בשנתיים הקרובות. ומה יקרה אחרי זה? נצטרך לחכות ולראות.