עובדי אלישרא ותדיראן חוששים מפיטורים; בהנהלה מכחישים

עובדי החברות-הבנות של אלביט מערכות מאיימים במאבק ■ ההנהלה: לא היו דברים מעולם

העובדים בחברות בנות של אלביט מערכות יקיימו בתחילת השבוע הבא אסיפות הסברה לקראת האפשרות ליציאה למאבק משותף בהנהלת החברה. האסיפות מתוכננות להתקיים במפעלי אלישרא שבבני-ברק; תדיראן מערכות ותדיראן ספקטרלינק שבחולון. עובדי החברות הודיעו היום (ה') כי יפעלו במשותף על רקע הכוונה כביכול של הנהלת אלביט מערכות להוביל בתקופה הקרובה מהלכים שיש בהם כדי לפגוע במעמדם.

אלישרא עוסקת בייצור של מערכות ללוחמה אלקטרונית ומערכות שליטה ובקרה, תדיראן מערכות מייצרת מערכות לתקשורת אלחוטית ותדיראן ספקטרלינק עוסקת בתחום המערכות לקישור נתונים ובמערכות חדשניות לחיפוש והצלה לשימושים צבאיים ואזרחיים.

העובדים בחברות אלה טענו היום כי הנהלת אלביט מערכות מתכננת גל פיטורים במסווה של שינויים במבנה הארגוני של הקבוצה, ובמרכזם - הוצאות עבודות שמתקיימות כיום במפעלים למיקור חוץ. לטענת העובדים מדובר בעיקר בעבודות הרכבה ובניהול המחסן המרכזי, שיועברו לאחריות של חברה קבלנית ללוגיסטיקה.

בשלושת המפעלים מועסקים כ-1,700 עובדים, והוועדים המייצגים אותם טענו היום כי העברת פעילות למיקור חוץ נועדה "לייבש אותם" כהגדרתם, באופן שיאפשר להנהלת אלביט מערכות להגדיר רבים מבין העובדים מיותרים ולהכשיר את הקרקע לקראת פיטוריהם בעתיד. שם חושדים כי ההנהלה מתכוונת לפטר במסגרת מהלכים אלה מאות עובדים. הם הוסיפו וטענו כי העברת פעילות לקבלנים חיצוניים מאפשרת להנהלת הקבוצה לעקוף למעשה את העבודה המאורגנת מתוקף של הסכמים קיבוציים.

עובדי אלישרא הבהירו היום כי יפעלו במהלך התקופה הקרובה לשמירה על תחולת הסכמי העבודה שנחתמו בינם לבין הנהלת החברה לפני כשנה וחצי - הסכמים שהושגו לאחר מאבק ממושך שאף לווה בשביתה שנמשכה כשבועיים.

הודעת העובדים על התארגנותם לקראת מאבק אפשרי נגד מהלכי ההנהלה, התקבלה היום בתמיהה בקבוצת אלביט מערכות. שם טענו כי הנושא של אסיפות ההסברה המתוכננות הוצג בימים האחרונים לעובדים כעדכון לקראת תהליך המעבר של עובדי הקבוצה ממכוניות חברה למכוניות ליסינג, וזאת, תוך מתן תמריצים לעובדים שיעברו למכוניות היברידיות. בהנהלת הקבוצה אמרו עוד כי לא ידוע על כל תכנית שכוללת פיטורים או צמצום פעילות. דוברת אלביט מערכות דחתה בתוקף את כל הטענות של העובדים ומסרה כי לא היו דברים מעולם. היא הבהירה כי "אין שום תוכנית לפיטורי עובדים - וההפך הוא הנכון".