אפקט הפחד

ירידות השערים בוול סטריט ביום שישי העלו מחדש מספר תובנות חשובות ■ לגבי טבע - יש סיכוי טוב שמגמת העליה תימשך

ירידות השערים בוול סטריט ביום שישי הזכירו לנו ארבעה דברים בסיסיים:

  1. תרחישים לא מתממשים בדיוק לפי התוכנית.
  2. קל מאוד לשחרר את הפחד של משקיעים.
  3. הקשקשת הפיננסית לא מפתיעה.
  4. עוד לא מצאנו את הנוסחה שמבטיחה שתיק המניות שלנו ירד פחות מהמדד הרלבנטי.

תרחישים

אנחנו ציפינו לעוד עליה שתביא אחריה תיקון משמעותי. לכן, למרות שראינו תיקון באופק, לא חשבנו שיש לנקוט בפעילות הגנה בנקודת הזמן הנוכחית. אלו החדשות הרעות. החדשות הטובות הן של-S&P500 יש תמיכה משמעותית ב-1773 כך שאמנם קבלנו מכה מפתיעה אבל היא עשויה לחלוף מהר. לרמת תמיכה זו ישנם סיכויים טובים להחזיק מעמד.

פחדים

תראו באיזה מהירות משקיעים זורקים מניות. עלה נידף. אין הרבה מה לעשות בעניין למעט לזכור לנצח שאין לסמוך על קור רוחם של משקיעים ובשלב מסוים, פחדם מיצר הזדמנות. קחו למשל את אלקואה. עד לפני כמה ימים נהנתה מהתלהבותם של משקיעים וביום שישי נזרקה כאילו יצאה משימוש. זה הזמן לאסוף סחורה. גם אם אתם מלאים במניות, אפשר למכור את המדשדשות/כבדות ולקנות מניות שנמכרות במחיר מציאה. כך מכרנו בתיק קניון המניות את DBA, שאכן נתנה לנו בסיס תמיכה ביום שישי וקנינו בחזרה את TEVA לתיק.

קשקשת פיננסית

יחד עם ירידות שערים המדיה הפיננסית יודעת להסביר לכם למה הן קורות ושהמשקיעים מודאגים בלה בלה בלה. אתמול הם לא היו מודאגים, היום כן. מחקרים הוכיחו שמשקיעים בסך הכל מגיבים למה שהם רואים על המסך. עדר. כל הדבקות הפרשנויות להתנהגות העדר רק מסיטות אתכם מהשאלה איך מנצלים הזדמנויות.

לנו זה עולה יותר

כמה שהשתדלנו, כמה שהתבצרנו, תיק קניון המניות ירד יותר מה-S&P500 ביום שישי. לא משהו קטלני אבל יותר. זאת למרות שקנינו מניות שיש להן תמיכה ונמנענו מלהחזיק את המניות שמאחוריהן מהלך עליה תלול. במהל חודש ינואר הצלחנו לרדת פחות בימים של הירידות וחשבנו שעלנו על דרך טובה. אבל, כנראה שבימים של פאניקה, הציפיה לתיק שירד פחות היא מוגזמת קצת. בכל מקרה מצבן הטכני של המניות בתיק לפחות שמר עלינו מפעילות מפוחדת חפוזה. גם שווה.

למה טבע?

נודה שאנחנו עדיין משחקים פה רק משחק טכני. לא בטוחים שהחברה יכולה לעלות על דרך חדשה. אבל, אחרי פריצה כלפי מעלה ותיקון למטה, יש סיכוי טוב שמגמת העליה תימשך.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.