הערוצים הייעודיים במו"מ לעלות על שירות עידן פלוס

ברשות השנייה מנסים לשכנע את ערוץ 9, ערוץ 24, הערוץ הערבי וערוץ המורשת לעלות כבר באפריל הקרוב לשירות, אך בערוצים מסרבים בשל העלויות הכבדות

ברשות השנייה מנסים לשכנע את הערוצים הייעודיים - ערוץ 9, ערוץ 24, הערוץ הערבי וערוץ המורשת - לעלות כבר באפריל הקרוב לשירות העידן פלוס, ואולם בערוצים מסרבים בשל העלויות הכבדות.

ל"גלובס" נודע כי כל ערוץ התבקש בתחילה להעביר קרוב ל-2 מיליון שקל, ואילו במהלך המשא-ומתן שהתקיים מול הערוצים השונים ירדה העלות ל-1.3 מיליון שקל. הערוצים מבקשים להוריד עוד יותר את העלויות.

מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, אמרה ל"גלובס" כי "העלות גבוהה מדי, ולצד זה ברור לנו שזה רק לתקופה קצרה, ושבעתיד השירות יוזל. מצד שני, ברור לנו שהציבור כולו זקוק לשידורי הערוץ גם בפלטפורמה חינמית. אנחנו יודעים שהשר והרשות השנייה משתדלים ללכת לקראת כולנו ולמצוא דרכים להוזלת התחזוקה. אני מקווה שבסופו של דבר נגיע להסדר נוח".

ל"גלובס" נודע כי בערוץ בחנו את המעבר לשידור ב-HD, ועל כך מבקשת הרשות השנייה - אשר מתחזקת את השירות - עלות כפולה. הרשות, בראשותו של שי באב"ד, מבקשת את הכסף רק בעבור תחזוקת השירות בו משתמשים היום רק 7% מהציבור הישראלי. למרות שהמספר הולך וגדל, עדיין לא כדאי למרבית הערוצים הייעודיים לעלות עליו.

לצורך העניין ערוץ מורשת טרם עלה לאוויר, והערוץ הערבי נמצא בקשיים כלכליים, מה גם שקהלו אינו מחזיק בשירות העידן פלוס. יש לציין כי למרות שהרשות השנייה מנהלת את הנושא - הערוצים הייעודיים כולם מפוקחים על-ידי מועצת הכבלים והלוויין.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "שר התקשורת גלעד ארדן והרשות השנייה עושים מאמצים רבים כדי לייצר תחרות אמיתית לרשתות הכבלים והלוויין ולאפשר לציבור הצופים בישראל אלטרנטיבה חינמית ורחבה לצפייה בשידורי הטלוויזיה. בחודשים האחרונים נעשו פעולות רבות להפחתת העלויות עבור הערוצים הייעודיים שיעלו על מערך עידן פלוס (מורשת, ערבית, מוזיקה, רוסית ו-HD1).

"בימים אלה עדיין מקיימת הרשות השנייה משא-ומתן להפחתת העלויות לכל ערוץ ייעודי שיעלה למערך לסכום מינימלי של כ-1.3 מיליון שקל לשנה הראשונה וכ-1.7 מיליון שקל לאחר מכן, זאת לעומת 4 מיליון שקל לשנה לערוצים המשודרים כיום על המערך.

"הרשות כבר קיבלה הסכמה עקרונית ראשונית למתווה זה מרשות השידור המפעילה את ערוץ HD 1 וכן מהערוץ ברוסית, כאשר היעד הוא להעלות את הערוצים הייעודים כבר ב-1.4.14 לפני תחילת שידורי המונדיאל".