נאור ציון חוזר

אפשר לא להתלהב מ"עממיות", אבל אי-אפשר שלא להתפעל מהדיוק שלה

‎‎‏"עממיות", יום א' 22:30, ערוץ 2 רשת

‏השד העדתי מעולם לא נראה יפה יותר כמו בסדרה החדשה של נאור ציון שתושק הערב (וממחר תשודר בימי שני, אחרי "המערכת").

ציון היה בעיניי תמיד יוצר מוערך עם בעיות תדמית. האיש מצליח להצחיק (לפחות אותי), ובמשך 3 עונות הריץ את "החברים של נאור" - סדרה קומית טובה מאוד, שבמסווה של קלילות הצליחה לגעת בכמה נקודות שנחשבו טאבו בפריים-טיים, בוודאי בקומדיה (צפו עוד פעם בפרק שבו הוא יוצא עם בת למשפחת ורשה ונתקל בגזענות מצד האם, דור שני לשואה, ותראו מה זו סטירה במיטבה).

בגלל שבשאר הזמן הוא התפרנס מבדיחות על ערסים ולא התאמץ לקלוע לטעמו של הקהל גבה-המצח, נדבקה בו הסטיגמה של אחד שפונה למכנה המשותף הרחב ביותר. רק מי שלא חשש מהסטיגמה הזאת, הצליח לראות עד כמה האיש מוכשר.

‏גם האכסניה לא עשתה לו טוב: "רמזור" של אדיר מילר, למשל, הייתה ללהיט פריים-טיים שהכריח את המבקרים לחשוב עליה אחרת. מנאור ציון, שעשה בערוץ 10 רק בין שליש לחצי מהרייטינג, אפשר היה להמשיך ולהתעלם.

‏לא עוד. אפשר לא להתלהב מ"עממיות", אבל אי-אפשר שלא להתפעל מהדיוק שלה, מכך שמהתסריט (הלא רע) ועד לביצוע, רואים כאן יד של מקצוען.

מדובר למעשה בסדרת "ספין" שמבוססת על הפרק שנקרא "הפרחה הסמויה", אחד הטובים בעונה השלישית של "החברים של נאור". ההצלחה של הפרק ההוא גרמה לציון להבין שאולי עלה כאן על משהו, ושעלילותיהן של 4 חברות מהפריפריה שמאמצות גינונים תל-אביביים מוגזמים כדי להיטמע בהצלחה בסביבתן החדשה, יכולות להיות מצחיקות מאוד.

‏והן אכן מצחיקות, לא תמיד "מאוד", אבל גם ברגעים הפחות מוצלחים, החיוך נשמר על הפנים. מוביליות חברתית של נשים באמצעות זוגיות עם בן למעמד חברתי גבוה יותר היא אחד הכוחות הוותיקים בדברי ימי האנושות.

העובדה שנשים ישראליות וצעירות מהפריפריה עוברות מעין "מהפך" תרבותי כדי שלילד שלהן יהיה אבא עשיר ושם משפחה אשכנזי, יכולה להיות עצובה במידה שאמנון לוי יביים את הסדרה אודותיה. כשנאור ציון עושה זאת, זה לא פחות מעורר מחשבה, אבל מצד שני הרבה יותר מצחיק.

* ‏‎‎ציון: 9