דיווח: המיליארדר "מלך הכיף" יממן נסיעת 60 ח"כים לפולין

לפי דיווח של ה"ניו-יורק פוסט", המיליארדר האמריקאי השנוי במחלוקת סטיוארט ראהר הוא זה שיממן את נסיעתם של 60 חברי כנסת לפולין, לציון יום השואה הבינלאומי ■ ראהר: "זה יהיה אירוע של פעם בחיים"

המיליארדר האמריקאי השנוי במחלוקת סטיוארט ראהר (Stewart Rahr) הוא זה שמשלם עבור נסיעתם של מחצית מחברי הכנסת הישראלים ו-30 ניצולי שואה למחנה ההשמדה אושוויץ בפולין, לציון יום השואה הבינלאומי. כך לפי דיווח של ה"ניו-יורק פוסט".

המיליארדר היהודי אומנם מכונה "מלך הכיף" אך הוא בהחלט רציני לגבי הנסיעה לפולין. לפי הדיווח, הוא שילם יותר מ-600 אלף דולר כדי לחכור שני מטוסי בואינג שיטיסו לפולין 60 חברי כנסת ישראלים ועוד כ-30 ניצולי שואה. בנוסף, הוא ארגן הופעה בפולין של הזמר האיטלקי אנדראה בוצ'לי. לדברי ראהר, "האירוע הזה יהיה טקס הזיכרון המרגש והזכור ביותר בהיסטוריה של העם היהודי, אירוע של פעם בחיים".

"אנחנו מתקרבים לנקודה שבה כבר לא יהיו עדויות", אמר בראיון לניו-יורק פוסט ג'ק דניאלס, שעוזר לראהר לארגן את הנסיעה לפולין. "יש לנו אחריות להבין את העבר ולהבטיח שזה לעולם לא יקרה שוב".

המשלחת הישראלית, שתמנה כ-60 חברי כנסת ובהם 4 שרים ו-4 סגני שרים, ניצולי שואה ובני משפחותיהם, ו-250 אישי ציבור, תשוב בתום יממה לישראל.

עשרות מנהיגים בכירים מרחבי העולם יצטרפו אף הם לביקור, בהם: עשרות חברי פרלמנט מפולין, 24 חברי פרלמנט מצרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איטליה, ליטא, פולין, רומניה, ספרד ובריטניה, 7 יושבי ראש של אגודות ידידות פרלמנטריות עם ישראל מצרפת, יוון, הונגריה, איטליה ומדינות נוספות.