ברקליס שוקל נסיגה מחוזי מאות המיליונים בספורט העולמי

"וול סטריט ג'ורנל": בנק ההשקעות הבריטי, שמשלם סכומים גבוהים עבור חסויות לפרמיירליג ולקבוצת NBA - מעוניין לייעל את המערך השיווקי

ברקליס שוקל להפסיק את הסכם החסות הוותיק שלו עם הפרמיירליג האנגלית לאחר שיפוג בסוף עונת 2015/16, במסגרת מגמת חיתוך ההוצאות השיווקיות אותה מוביל המנכ"ל של בנק ההשקעות הבריטי, אנתוני ג'נקינס, שנכנס לתפקידו באוגוסט 2012. כך מפרסם ה"וול סטריט ג'ורנל". המגמה כוללת גם מחשבה מחודשת לגבי יתר הסכמי הספונסרשיפ הגדולים האחרים של הבנק בספורט העולמי.

במסגרת חוזה הספונסרשיפ המפורסם, שנחתם על-ידי המנכ"ל הקודם רוברט (בוב) דיאמונד, נקראת ליגת הכדורגל העליונה באנגליה "ברקליס פרמיירליג" מאז שנת 2001. ההסכם המעודכן בין הצדדים, שנחתם ב-2012, עולה לברקליס כ-40 מיליון ליש"ט בשנה, והוא פורסם ימים ספורים לאחר שנודע כי פרשת המניפולציה של הריבית הבין-בנקאית (ליבור), שהסעירה את המערכת הבנקאית בבריטניה - תאלץ את הבנק לשלם קנס בסך 453 מיליון דולר (הפרשה גם הובילה להתפטרותו של דיאמונד). בשנת 2011 עמד היקף החסות של ברקליס עם הפרמיירליג על 27.5 מיליון ליש"ט.

על-פי ה"וול סטריט ג'ורנל", בברקליס "בוחנים כעת את האפשרויות" הנוגעות גם ליתר הסכמי החסות המרכזיים שלהם בעולם הספורט - בין היתר עם טורניר הטניס היוקרתי בלונדון של סבב ה-ATP, וגם את הסכם החסות השמית על האולם הביתי של קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס ("ברקליס סנטר"). ההסכם עם פרנצ'ייז הכדורסל מניו יורק הוא אחד היוקרתיים ביותר בעולם הספורט, ועל-פי הפרסומים שווה כ-400 מיליון דולר ב-20 שנה.

חסויות בולטות נוספות של ברקליס בעולם הספורט כוללות את הגולפאי האמריקאי הבכיר פיל מיקלסון, שורה של טורנירי גולף גדולים, ואת נבחרת הראגבי של דרום אפריקה.