ה-NBA הכניסה אשתקד 628 מיליון דולר מזכויות שידור "מקומיות"

ערוצי הטלוויזיה המקומיים היו אחראים על נתח אדיר מהכנסות הקבוצות (למשל על 122 מיליון דולר בלייקרס), בעוד ההסכמים הארציים עמדו על 930 מיליון דולר

‎‎אחת הסיבות העיקריות להתפוצצות הכלכלית של ה-‏NBA‏ בשנים האחרונות קשורה להסכמי הטלוויזיה שחתמו הקבוצות בשווקים המקומיים. לפי "פורבס", 30 קבוצות הכדורסל בליגה הטובה בעולם הכניסו בעונת 2012/13 סכום כולל של 628 מיליון דולר מהסכמי שידור ברשתות המקומיות.

מדובר בהסכמי שידור שכל קבוצה רשאית לחתום באופן עצמאי, לטובת שידור משחקיה בערוצי הכבלים או הלוויין המקומיים. הסכום שכל קבוצה משיגה מתווסף לכ-930 מיליון דולר בעונה שמחולקים בין הקבוצות באופן שווה ממכירת זכויות השידור הקולקטיביות הארציות של ה-‏NBA‏ עם הערוצים המסחריים בארה"ב (‏ESPN‏, ‏TNT‏, ‏ABC‏, ‏NBA TV‏) ובחו"ל.

באופן טבעי, מי שנהנה מהבוננזה הגדולה של השידורים המקומיים הן הקבוצות שמגיעות מהשווקים הגדולים. לוס אנג'לס לייקרס, למשל, הכניסה בעונה שעברה 122 מיליון דולר מהסכם הטלוויזיה המקומי שלה עם רשת הכבלים טיים וורנר, מתוקף הסכם שחתמה עם הרשת ל-20 שנה עבור 3.6 מיליארד דולר ושהחל בעונה שעברה. יוסטון רוקטס נהנית מהסכם טלוויזיה גרנדיוזי עם רשת ‏Comcast‏ ל-20 שנה עבור 1.51 מיליארד דולר, שבנוסף אליו גם זכתה לבעלות של 31% מערוץ הספורט של הרשת. בעונה האחרונה הכניסה יוסטון 45 מיליון דולר מההסכם. את השלישייה סוגרת ניו יורק ניקס שקיבלה מערוץ ‏MSG‏ (ערוץ הטלוויזיה של חברת מדיסון סקוור גארדן) סכום של 37 מיליון דולר ב-2012/13, בעבור שידור משחקי הקבוצה בניו יורק והסביבה.

הסכמי שידורים גדולים נוספים: מקום 4. בוסטון סלטיקס - 36 מיליון דולר לעונה מרשת ‏CSN‏ ניו אינגלנד (הסכם עד שנת 2038); מקום 5. דטרויט פיסטונס - 35 מיליון דולר לעונה מרשת‏Fox Sports ‎‏ דטרויט (הסכם עד 2018); מקום 6. גולדן סטייט ווריירס - 28 מיליון דולר מרשת ‏CSN‏ המקומית; מקום 7. קליבלנד קבאלירס - 27 מיליון דולר מרשת ‏Fox Sports ‎‏ אוהיו; מקום 8. שיקגו בולס - 25 מיליון דולר מרשת ‏CSN‏ שיקגו; מקום 9. ברוקלין נטס - 20 מיליון דולר לעונה מרשת ‏YES‏ (עד שנת 2032); מקום 10 - מיאמי היט - 20 מיליון דולר מרשת ‏Sun Sports‏.‏

יש לציין כי הרשתות המקומיות מוכנות לשלם סכומי עתק עבור שידורי ספורט, מתוך הנחה שחובבי הספורט לא יכולים להסתפק בשידורים המוצעים מחוף לחוף בערוצים הפתוחים שמכסים חלק קטן בלבד מהשידורים. הקבוצות הפופולריות ביותר ב-‏‏NBA‏ זוכות מקסימום לכ-25 שידורים בערוצים פתוחים מחוף לחוף מתוך 82 המשחקים שלהם בעונה. את היתרה, כאמור, משלימים הערוצים המקומיים, במסגרת ערוצים בתשלום.