הצעת חוק: ח"כים ושרים לשעבר יוכלו להבליט את תוארם הקודם

עפ"י הצעת החוק של ח"כ צחי הנגבי, לפוליטיקאים הפורשים מהמערכת הפוליטית יהיה מותר להדגיש במכתביהם, בפרסומיהם ובכל דרך אחרת את עובדת היותם חבר כנסת לשעבר, שר לשעבר, סגן שר לשעבר או ראש ממשלה לשעבר

לפוליטיקאים הפורשים מהמערכת הפוליטית יהיה מותר להדגיש במכתביהם, בפרסומיהם ובכל דרך אחרת את עובדת היותם חבר כנסת לשעבר, שר לשעבר, סגן שר לשעבר או ראש ממשלה לשעבר - כך קובעת הצעת חוק פרטית של ח"כ צחי הנגבי (הליכוד ביתנו), שזכתה היום (ב') לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה. ההצעה זכתה אף לתמיכתה של יו"ר ועדת השרים לחקיקה, שרת המשפטים ציפי לבני.

על-פי ההצעה, יבוטל הסעיף בחוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, ולפיו "מי שהיה חבר הכנסת, ראש הממשלה, שר או סגן שר, אסור לו, לאחר תום כהונתו, להבליט בכתב בכל ענין הכרוך בעסקו או במקצועו את העובדה שהיה חבר הכנסת, ראש הממשלה, שר או סגן שר".

לטענת ח"כ הנגבי, יוזם ההצעה, "דין סעיף זה, האוסר על מי שכיהן בתפקיד כאמור להבליט בכתב את תוארו ההיסטורי, לעבור מן העולם. איסור דומה לא חל על שופטים בדימוס, אלופים במיל', ניצבים בדימוס, ואף לא על מי שכיהן בכהונות רמות אחרות כמבקר המדינה, נציב שירות המדינה, נגיד בנק ישראל ועוד. אין לאיסור הצדקה מעשית, ויש לבטלו".

הצעת החוק, שהונחה על שולחן הכנסת בחודש נובמבר האחרון, עתידה לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת בימים הקרובים, ולאור תמיכתה של ועדת השרים לחקיקה בהצעה, יש לה סיכוי מצוין לעבור ולהמשיך במסלול החקיקה.