"המעו"ף סובל מבעיות רגולטוריות; וול סטריט אטרקטיבית"

למרות העליות האחרונות, נועם דויטש מאקסלנס מגדיל חשיפה לארה"ב וממליץ לערוך בדיקה מדוקדקת של אג"ח קונצרניות

בביקורו הקודם במדור של נועם דויטש, מנהל השקעות באקסלנס נשואה, הוא ציין כי "מדדי המניות בוול סטריט אמנם כמעט ברמות שיא, אבל יש עוד מקום להשקעה".

מאז עלו המדדים המובילים שם בכ-7%-12%, ודויטש אומר כעת כי "יש להמשיך בחשיפה עודפת לשווקים בארה"ב, ואף להגדילה עד כדי שני שלישים מהתיק המנייתי בחו"ל". עם זאת, דויטש גם מציין כי "המצב ביבשת אירופה מביא אותנו להערכה כי יש מקום לחשיפת חסר של כ-20% בלבד. לגבי שווקים מתעוררים אין שינוי בעמדתנו, ואנו מותירים את החשיפה באזור זה על כ-12%".

באשר לשוק האמריקאי, באקסלנס סבורים כי כדאי להתמקד בכמה סקטורים ספציפיים, כגון סקטור הבריאות שאותו ציין דויטש גם בביקורו הקודם במדור. "יש מקום להמשך השקעה בסקטור זה, אם כי במידה פחותה ותוך כדי שימת דגש על תחום הציוד הרפואי". נזכיר כי מניות הענף עלו בכ-20% מאז אמצע ספטמבר.

עוד מציין דויטש מניות מענפי התעשייה, הפיננסים והטכנולוגיה, כמעניינות להשקעה בארה"ב. לגבי הענף האחרון הוא אומר כי "מדובר בסקטור מתייעל עם פיזור גלובלי נרחב בעל עודף מזומנים, שלטעמנו מגלם בחובו פוטנציאל לצמיחה משמעותית. הנטייה היא לכיוון חברות שעוסקות באחסון מידע, בסלולרי וברשתות חברתיות".

בסך הכול מקצה דויטש 25% מתיק ההשקעות שלו לרכיב המנייתי. לגבי הבורסה בת"א הוא אומר כי "המעו"ף סובל זה זמן מבעיות רגולטוריות שונות, שמקשות על גופים גדולים להשקיע בו. למרות זאת, אנו סבורים כי ענף הסלולר במעו"ף ראוי לבחינת השקעה בשל רמות תמחור נוחות לטעמנו. חברות הסלולר יוכלו להעלות את התשלום הממוצע ללקוח, גם אם באופן מתון, שייתכן שיקפיץ משמעותית את רווחיהן".

דויטש מוסיף כי "יש מקום לשקול חשיפה למניות בתוך מדד 75. מדד זה נהנה מעדנה בתקופה האחרונה, בעיקר בגלל מניות מתחום הטכנולוגיה והביוטכנולוגיה (ברובן דואליות). בחינה פרטנית של מניות מסקטורים אלו במדד יכולה להיות תוספת מעניינת ופיקנטית בתיק".

להישאר במח"מ הקצר

באקסלנס ממשיכים להאמין בסקטור הגז והנפט. לאחר התחזקות של כ-4% ביחידות ההשתתפות של ישראמקו מאמצע ספטמבר, מחליפים בבית ההשקעות החזקה זו במניית דלק אנרגיה, בשל ההערכה לצפי להמשך גילויים של מקורות גז וקידוחים נוספים.

לגבי מבטח-שמיר, המחזיקה בתנובה ושמנייתה עלתה גם היא בכ-4% מאמצע ספטמבר, באקסלנס סבורים כי היא עדיין מעניינת בשל "פוטנציאל הצפת הערך שיש בתנובה".

לגבי רכיב האג"ח בתיק אומר דויטש כי "בבואנו להרכיב את חלקו הסולידי-מקומי של התיק, יש להערכתנו להביא בחשבון אספקטים נרחבים של נתונים מאקרו כלכליים חיצוניים, כמו גם מקומיים, והכול בשימת לב לנתונים והצרכים המיוחדים של כל משקיע".

הוא מציין כי שקלול כלל הנתונים בסביבת הריבית הנוכחית, "מביא אותנו לידי מסקנה כי על תיק סולידי להיות במח"מ של 3.5-4 שנים, תוך איזון בין הרכיב הצמוד לזה השקלי, כאשר הרכיב הממשלתי בתיק יהווה כ-50% בסך הכול".

בהתייחסות למצב הגלובלי, דויטש מזהה "כיוון של המשך שיפור בנתוני המאקרו האמריקאים, והמשך צמצום ההרחבה הכמותית".

לגבי השוק בישראל הוא מציין כי "נתוני המשק המקומי אינם חד-משמעיים, אך ניתן לראות כי באופן כללי מסתמנת מגמה חיובית בנתוני הגירעון והאינפלציה המרוסנת. להערכתנו, אלו מקרינים עוצמה ואטרקטיביות לשוק הסולידי המקומי, שבא לידי ביטוי ברמות תשואות נמוכות עד כדי מרחק קצר מרמות שיא".

לגבי הרכיב הקונצרני, שלו הוא מקצה 25%, דויטש סבור כי "יש להתרכז באג"ח בעלות דירוג נמוך יותר יחסית - A ומטה - ובמח"מ קצר של עד 3 שנים, וגם זאת לאחר בדיקה פרטנית. בדיקה מדוקדקת של אג"ח קונצרניות חשובה כעת יותר מתמיד".

עוד הוא אומר כי "בחירת אג"ח קונצרניות בדירוגים נמוכים יכולה להביא מרווח נאה מעל התשואה הממשלתית, תוך כדי הרגשת ביטחון יחסי. זאת, לאחר שבדקנו היטב את החברות הספציפיות ואת יכולת העמידה שלהן בהתחייבויות וביכולת המחזור שלהן. המח"מ הקצר יכול לשמש הגנה מסוימת במקרה של עליית תשואות או פתיחת מרווחים".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מה עשו ההמלצות של נועם דויטש
 מה עשו ההמלצות של נועם דויטש

תיק ההשקעות של נועם דויטש
 תיק ההשקעות של נועם דויטש