רק 5 בעלי מניות הגיעו לאסיפת גרינסטון, ההכרעה נדחתה

מניות בעשרות אלפי שקלים יכריעו את גורל עסקת המכירה של מניות ירון ייני בחברת יעד לגרינסטון שבשליטתו תמורת 21 מ' ש' ■ ובינתיים, רוקח ייני עסקה נוספת למילוי שלד בפעילות CallMyName

לאחר קרוב לשלוש שעות שבהן נערכה ביום שישי האחרון אסיפת בעלי המניות של חברת גרינסטון לאישור עסקת יעד, התפזרו הנוכחים, כ-15 במספר, תוך שהם מחליטים לקיים אסיפה נמשכת ביום חמישי הקרוב. משכך, נדחתה לפי שעה ההכרעה על אישור עסקת בעלי העניין - לרכוש את השליטה בחברת יעד מידי בעל השליטה ירון ייני, תמורת 21 מיליון שקל.

עו"ד עדי זלצמן ממשרד שיבולת פתח את האסיפה בהתנצלות על כך שהאסיפה נערכת ביום שישי, והסביר כי היות שהמועד הקובע להשתתפות באסיפה הוא 24 בנובמבר, ניתן היה לקיים אותה בפרק זמן של עד 61 יום מהמועד הקובע - תאריך שנפל על יום שישי האחרון. לאחר תאריך זה, היה צורך בזימון מחודש לאסיפה, מה שהיה דוחה את ההכרעה במספר שבועות נוספים - מה שייני ואנשיו רצו למנוע.

מטעם גרינסטון, החברה הרוכשת בעסקה, הגיעו לאסיפה מוטי מנשה, מנכ"ל החברה ויד ימינו של ייני, ויאיר פודים, יו"ר גרינסטון. במקום אף נכח כפיר זילברמן, מנכ"ל אסיה פיתוח, אשר מחזיקה אף היא, לצד ייני, בפירמידה הארוכה.

ירון ייני עצמו, אגב, הגיע עם אחד מבניו לאסיפה - תזכורת ליום הלא שגרתי שבו היא נערכה. במקום הופיעו חמישה בעלי מניות מן הציבור - שלושה משקיעים פרטיים, עו"ד חגית רוס, המייצגת את מאיר גורביץ' אשר לו סכסוך עסקי עם ירון ייני, ואוהד אלוני, שייצג את מחזיקי האג"ח הפרטיים באי.די.בי, ואשר הגיע כמיופה כוח של כמה בעלי מניות בגרינסטון.

האסיפה נוהלה על-ידי מנשה, שמלבד תפקידו כמנכ"ל גרינסטון, החברה הרוכשת, משמש כמנכ"ל אפסווינג של ייני, בעלת השליטה בחברה הנמכרת יעד. אשתו, רחל מנשה, היא אף בעלת מניות ביעד, ומחזיקה 5.6% ממנה.

לאחר שהוצגה העסקה בפני בעלי המניות, הביעו הנוכחים את עמדתם עליה. מבחינתם העסקה אינה נכונה הן בהיבט של תמחור - רכישת חברה מפסידה לפי שווי של 43 מיליון שקל - והן בהיבט של מבנה העסקה. זאת משום שאם מדובר בעסקה עם פוטנציאל כה גבוה, לא נכון מבחינתם שהמוכר של החברה ייצא במלוא אחזקותיו ממנה. כמו כן גרסו, כי נכון שתמורת הרכישה תוזרם לתוך יעד תמורת הקצאת מניות בחברה, מה שגם יוכל לסייע בפיתוח החברה.

הון המניות של גרינסטון מורכב מ-101 מיליון ע"נ, ומניותיה של אולטרה אקוויטי, כ-47.7 מיליון, נחשבות כנגועות, ואינן נספרות. ל"גלובס" נודע כי סה"כ שלחו את הצבעותיהם מחזיקים בהיקף של כ-7 מיליון ע"נ, והתמונה שעולה מהצבעותיהם היא שהכרעת העסקה גבולית מאוד. מאות אלפי ע"נ (סכום השקול להשקעה של עשרות אלפי שקלים) - יכולים להכריע את הכף לטובת אישור העסקה או דחייתה.

ל"גלובס" נודע כי בעל המניות הגדול ביותר מקרב הציבור ששלח ייפוי כוח על החזקה של 1.3 מיליון מניות ותמך בעסקה הוא אסף יצחייק. כאשר מקישים את שמו בגוגל, התוצאה הראשונה שעולה היא עסקה שביצע עם ירון ייני בחברת ווקסיל ביו (לשעבר שלודנקו) בשנת 2012. לאור זאת, ייתכן שיהיה צורך בבדיקה האם הוא נחשב כנגוע לצורך ההצבעה, ובהתאם לכך יוחלט האם הצבעתו תיספר.

כאמור, בסופו של דבר הוחלט לבצע אסיפה נמשכת, ולא בוצעה ספירה. כעת ינסו שני הצדדים להביא עוד מחזיקי מניות מקרב הציבור להצבעה, על מנת להשיג את הרוב הדרוש לאישור העסקה או לדחייתה.

במו"מ לרכישת CallMyName

בתוך כך דיווחה היום הקבוצה על מו"מ לביצוע עסקה, אשר עשויה לקטוע את הפירמידה של ייני מלמעלה. חברת מטרת מיזוג היא חברה שלכאורה אין לה בעל שליטה, אולם ירון ייני וחברת אסיה פיתוח שבשליטת אילון ברוך ודן מור, מחזיקים באופציות הניתנות למימוש ל-51% ממניותיה, ואנשיהם מכהנים בתור נושאי משרה בה. לחברה אין פעילות עסקית ממשית, אך היא נמצאת בחלק העליון של הפירמידה, בשל החזקה שיש לה באולטרה אקוויטי (9.9% מההון), ודרכה בגרינסטון.

היום דיווחה מטרת מיזוג על כך שהיא מנהלת מו"מ לרכישת חברה העוסקת בתחום התקשורת הסלולרית, תמורת הקצאת מניות שיהוו 83% מהון המניות של מטרת מיזוג. ל"גלובס" נודע, כי החברה המדוברת היא CallMyName - חברה שהוקמה בשנת 2008 על-ידי מודי כידון, אסי רוטברט ויגאל ג'אק.

החברה מציעה שירות המאפשר לחייג לבתי עסק על-ידי כתיבת השם שלהם, במקום לזכור מספר טלפון מקוצר. השירות עצמו יודע לשבת על גבי כרטיס ה-SIM, או באמצעות אפליקציה, שהמשתמש יכול להוריד לסמארטפונים מסוג אנדרואיד או אייפון של אפל.

CallMyName גייסה 6 מיליון דולר באוקטובר 2011 מקיינן פרטנרס, ובסך הכול הושקעו בחברה עד היום 10 מיליון דולר. בריאיון שהעניק רוטברט לאחרונה, הוא אמר: "יש לנו הצלחה אדירה בסינגפור והצלחה יפה בגרמניה". החברה נכנסה לאחרונה לשוק הבריטי, ובעתיד הרחוק יותר בכוונתה להיכנס לשוק האמריקאי, מהלך שעשוי לדרוש גיוס הון נוסף לחברה.

מחברת CallMyName סרבו להתייחס לידיעה.