קמטק תחל בסופ"ש בפיילוט מדפסות התלת-ממד

קמטק תחל בסוף השבוע הקרוב בהתקנת מדפסות התלת-ממד "GreenJet" אצל מספר לקוחות ■ המדפסת מזריקה פולימר לצורך השמת מסיכות הלחמה על מעגלים מודפסים

בסוף השבוע הנוכחי יחלו פיילוטים ראשונים של התקנת מדפסות התלת-ממד "GreenJet" אצל מספר לקוחות של קמטק . כך נודע ל"גלובס".

הטכנולוגיה שעל בסיסה פותחה המדפסת הגיעה לקמטק מרכישה שביצעה במאי 2009. קמטק, שבניהולו של רועי פורת, רכשה אז את חברת פרינטאר מרחובות ב-2.5 מיליון דולר בלבד. פרינטאר פיתחה מדפסת של הזרקת פולימר לצורך השמת מסיכות הלחמה על מעגלים מודפסים (אותו צבע ירוק שמכסה את המעגלים, ומהווה למעשה מבודד). עד היום הטכנולוגיה המקובלת ל"צביעת" המעגל המודפס הייתה אנלוגית, ופרינטאר הציעה פתרון דיגיטלי אשר יודע ל"צבוע" מסיכת הלחמה גם במעגלים צפופים שיושבים זה על זה, ומכאן נובע עניין התלת-ממד.

בכנס משקיעים שערכה החברה ביולי 2010, דיבר המנכ"ל פורת על הפוטנציאל של פיתוח זה. "קיים כאן סיכון, אבל הסיכוי הוא ענק. השוק הוא של 700 מיליון דולר, ואם זה יעבוד - גם 10% מנתח השוק הזה יכול להפוך את קמטק לחברה אחרת לגמרי. לכן אנחנו ממשיכים להשקיע בביזנס הזה". נציין כי עיקר השוק של קמטק הוא לאו דווקא במכירת מדפסות, אלא מכירת הדיו שלהן, שבמקרה שלה עשוי מפולימר מיוחד אשר המרווחים בו גבוהים יחסית.

נציין כי בבלוג שפורסם בשלהי נובמבר 2013 באתר Seeking Alpha הוערך כי כניסה לתחום המדובר תזניק את מחיר מניית קמטק ל-23 דולר. אמש ננעל מחיר המניה בוול סטריט על 4.89 דולרים. כיום נעות ההערכות בנוגע לרווח הנקי ב-2014 סביב 25 סנט למניה, אך קמטק עדיין לא נתנה תחזיות בנוגע לרווח שהמדפסת החדשה תעניק.