זרעי קיץ: משב רוח רענן במיוחד בתצוגת האופנה של קסטרו לאביב

תצוגת האופנה המסורתית של קסטרו, שהתקיימה אתמול, בישרה על קיץ אופטימי וספורטיבי במיוחד

תחושה של שינוי ואתגר מחשבתי שררה בתצוגת האופנה של קסטרו, שהתקיימה אתמול בבריכה האולימפית של מכון וינגייט, והוכיחה שאביב 2014 הוא הרבה מעבר לפרחים ולמינימליזם. את דרכם של הדוגמנים והדוגמניות למסלול, שאולתר בנונשלנטיות על שפת הבריכה, בלוקיישן שיצר - ללא תוספות עיצוביות מיותרות - תפאורה מרהיבה, ליוותה אמירה חזקה של נחישות ספורטיבית מסוגננת, שלרגע לא נראתה יומרנית או ראוותנית. את התצוגה פתחה קבוצה משכנעת של בגדי נשים מקו ה-RED (הקז'ואל), ברוח ספורטיבית במיוחד, חלקם בפרשנויות מעניינות של שמלות עור, בטקסטורות גיאומטריות משתנות, בדגש על שמלות ששידרו נשיות מעודכנת, שהשתלבו בהמשך עם הדפסים פרחוניים ססגוניים וריאליסטיים.

פריחה היא אחד הנושאים הצפויים ביותר שאליו מעצבים נוטים לברוח בקולקציות האביב שלהם שכן אין דבר קל יותר ללבישה, או למכירה, משמלה יפה בהדפס פרחים מלבלב. בקסטרו בחרו לתקוף את הנושא האביבי השגור בטקטיקה שונה, עם הדפסים ייחודיים ויפים שיצרו המעצבים בסטודיו, שהודפסו על בדים מעולם הספורט. הסקאלה הצבעונית, כיאה לאביב, הייתה מעודנת ורעננה בגוונים פסטליים של צבעי גלידה: צהוב בננה, מנטה ירקרק, סגול לוונדר וקורל. הפרשנות הגברית למגמה הספורטיבית-פרחונית הייתה לא פחות מרשימה, אם כי עוררה תהיות עד כמה תהיה פרקטית עבור הגברים שבמחוזותינו.

לדיון על אידיאל היופי שמציבה תעשיית האופנה יש מגמות משלו, שהופיעו גם על המסלול של קסטרו, בקבוצת ה-Blue, המאפיינת את קולקציית הדנים של בית האופנה. הנועז והחושפני של הקיץ בא לידי ביטוי בקולקציה הנשית, שבלטו בה במיוחד חולצות בטן נוסח שנות ה-90 ומכנסונים קצרצרים. על אף שאלה קיבלו פרשנות עיצובית יפה, מקורית ומעניינת, הם ממשיכים לעורר תהיות לגבי הרזון שהם מעודדים והמסר החברתי שהם מעבירים. אצל הגברים לעומת זאת, התווספו לחגיגה הכחולה הדפסים טרופיים סולידיים, שהשתלבו יפה עם גזרות נונשלנטיות מוצלחות ומחמיאות של מכנסי ברמודה, מכנסי דנים ארוכים, במראה ספורטיבי, עם נעלי סניקרס משודרגות, לבנות ויפות.

קו ה-BLACK, האלגנטי יותר, הוכיח שהחורף עומד לפנות את מקומו לקולקציה קיצית חושנית, שמיטיבה לשמור על המתח בין המראה האלגנטי והפתייני לבין מראה לביש ופרקטי. כצפוי, גם כאן המראות השונים על המסלול הומרצו על-ידי מיטב הטרנדים של העונה הבאה, אך אין ספק שפונקציונליות הייתה ונשארה שם המשחק. למרות שנראה היה שהקולקציה הנשית היא זו שקובעת את הטון הכללי, הקו הגברי היה לא פחות משכנע, עם מבחר פריטים קלילים כמו מכנסי קפלים, טוניקות עם מפתחי סירה וכפתרות באורכים שונים, חולצות מכופתרות רפויות ודקיקות ומכנסי מותן גבוה בגזרה רפויה. בקולקציה בחרו המעצבים בשימוש בבדים טבעיים, רכים ונושמים כמו כותנה, משי, ופשתן, בצבעוניות של קז'ואלית של אפור, כחול, וצבעי אדמה.

כך או כך, ניכר כי בבית האופנה עמלים היטב על צמצום הפערים בין חטיבת האופנה הנשית לזו הגברית ובעיקר מצליחים לספק פייט מקומי הגון לאחיותיה השבדיות והספרדיות. צמצום הקבוצות השונות של כל קולקציה לשלושה סיפורי השראה מרכזיים, בחירה מחושבת של טרנדים שהצליחו ללכוד את רוח העונה ותרגומם הענייני לבגדים לבישים ברמת מסחריות משתנה, מוכיחים שקסטרו ממשיכה להיות ממוקדת מטרה ולמצב את עצמה כאחת הרשתות המוצלחות במחוזותינו.