"ברפורמה ברשות השידור היו יותר חורים מבגבינה שווייצרית"

כך אמר מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, לוועדת לנדס ■ מדובר באמירה מפתיעה, שכן בן-מנחם חתם על הרפורמה וביקר את הקפאתה ע"י ארדן ולפיד

האם מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, חתם על רפורמה שהוא עצמו מתנגד לה? ל"גלובס" הגיעו קטעים מתוך פרוטוקול ועדת לנדס, לפיהם בן-מנחם אמר כי ברפורמה שנחתמה "יש יותר חורים מבגבינה שווייצרית". זאת, למרות שבן-מנחם עצמו חתם על הרפורמה באוגוסט 2012 וביקר את עצירתה על-ידי שר האוצר ושר התקשורת.

בישיבתה הרביעית של ועדת לנדס הופיעו ראשי רשות השידור, ובהם בן-מנחם והיו"ר אמיר גילת.

בן-מנחם ציין בפני חברי הוועדה כי עיקר ניסוח הרפורמה לא התקיים בתקופת כהונתו, אלא בתקופת קודמיו בתפקיד. עם זאת, הוא טען כי עצירת הרפורמה פגעה במורל עובדי רשות השידור.

תוכננה פרישה המונית מהרשות

במסגרת הרפורמה המדוברת היו אמורים לפרוש 700 עובדים. מרגע שבו הונחה על שולחן הנהלת הרשות על-ידי חברת תאסק ועד שהוקפאה ביולי 2013, על-ידי השרים ארדן ולפיד ובברכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט, עברה הרפורמה גלגולים רבים ודלדול רב.

לבסוף, נותרו בה רק הסכמי עבודה חדשים ותיאור של תנאי הפרישה של העובדים הנוכחיים. זאת, ללא מבנה חדש, וללא תיאור של דרכי ההתנהלות של הרשות החדשה.

יוקם גוף אלטרנטיבי?

עוד נודע כי ועדת לנדס, בראשותו של המפיק רם לנדס, לקחה את דבריו של בן-מנחם לתשומת-ליבה ותיקח אותם בחשבון בהמלצותיה - ולכן הן צפויות לכלול שינוי עמוק ולא רק קוסמטי.

בתוך כך, חברת המחקר בראשותו של רם בלניקוב סיימה מחצית מעבודתה והגישה לוועדה דוח ביניים, שבין היתר מצייר תמונה של רשות השידור, לו הייתה הרפורמה נכנסת לפועל ללא שינוי ייסודי יותר ברשות.

כפי שפורסם ב"גלובס", ההערכה היא כי ההמלצה של ועדת לנדס תהיה להקים מנהלת חלופית לצד רשות השידור, מתוכה תצמח רשות השידור החדשה, בזמן שזו הנוכחית תחל בתהליך סגירה.

כמו כן, ועדת לנדס דנה גם בנושא של בחינת האיחוד בין רשות השידור והטלוויזיה החינוכית.

מרשות השידור נמסר בתגובה לדברים כי "המנכ"ל לא מתייחס לדיונים פנימיים של הוועדה ולא אחראי לספינים מגמתיים שמפיצים גורמים אינטרסנטיים".