ארה"ב: ירידה במחירי הבתים ובהזמנות המוצרים בני-קיימא

(עדכון) הזמנות המוצרים בני-קיימא ירדו בעיקר בשל ירידה בהזמנות המכוניות והציוד הצבאי ■ מדד קייס-שילר הצביע על ירידה של 0.1% במחירי הבתים בחודש נובמבר; על בסיס שנתי המדד רשם עלייה של 13.7% ■ מדד אמון הצרכנים עלה בינואר

לקראת ההחלטה הגורלית שיפרסם מחר הפד בנוגע לצמצום התמריצים המוניטארים, היום (ג') יתפרסמו מספר נתונים מהותיים שעשוייל לשפוך אור על מצבה של הכלכלה האמריקאית ולסייע לפד בקבלת ההחלטות.

לפני תחילת המסחר פורסמו נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא, שנחשבים למדד אמין לגבי רמת הצריכה הפרטית של משקי הבית האמריקאים. לפי הנתונים הזמנות המוצרים בני-קיימא צנחו בחודש דצמבר בשיעור של 4.3%, הירידה החדה ביותר מזה 5 חודשים. זאת בעקבות ירידה בהמזנות המכוניות, מטוסים וציוד צבאי. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של כ-1.8%.

אנליסטים מציינים כי הירידה בהזמנות המוצרים עלולה להשפיע על נתוני הצמיחה. נזכיר, לפי התחזיות כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 3.3% ברבעון האחרון של 2013.

מאוחר יותר התפרסם מדד S&P/ קייס-שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד ירד ב-0.1% בחודש נובמבר, בפעם הראשונה מזה שנה. לאחר ניכוי התנודות העונתיות, המדד רשם עלייה של 0.9% ועלייה שנתית בשיעור של 13.7%, העלייה החדה ביותר מזה 7 שנים, אך כ-20% מתחת לרמת השיא שהייתה ב-2006. לפי הנתונים, ב-9 מתוך 20 הערים נרשמו ירידות במחירי הבתים.

אחרי פתיחת המסחר (17:00) פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש ינואר, שעלה לרמה של 80.7 נקודות, לעומת קריאה קודמת שעמדה על 78.1 נקודות. צפי האנליסטים בשוק עמד על קריאה של 77.5 נקודות. במקביל, פורסם מדד הייצור של מחוז ריצ'מונד, שירד בדצמבר לרמה של 12 נקודות, לעומת צפי לקריאה של 13 נקודות.