מינוי טרכטנברג-בודו למשנה לנגידה טרם הובא לוועדת טירקל

שבוע וחצי עבר מאז שנגידת בנק ישראל קרנית פלוג, בחרה באשתו של מנואל טרכטנברג, אך תהליך המינוי טרם התחיל ■ אין אפילו מועד להתכנסות ראשונה של הוועד, ואחד מחברי הוועדה אפילו לא ידע על דבר בחירתה של טרכטנברג-בודו

שבוע וחצי חלף מאז שנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, בחרה בנדין טרכטנברג-בודו, אשתו של מנואל טרכטנברג, למשנה לנגיד בנק ישראל - אך תהליך המינוי טרם התחיל.

טרכטנברג חייבת לקבל את אישורה של הוועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות המדינה - ועדת טירקל - ורק לאחר מכן ניתן לאשר את המינוי בממשלה. ל"גלובס" נודע כי אין אפילו מועד להתכנסות ראשונה של ועדת טירקל. יתרה מזו, אחד מחברי הוועדה אפילו לא ידע על דבר בחירתה של טרכטנברג-בודו.

בבנק ישראל ובמזכירות הממשלה (הכפופה למשרד ראש הממשלה) מתנהלים כעת חילופי אשמות מדוע הדבר אינו מתקדם. במשרד ראש הממשלה מסבירים כי בנק ישראל טרם ביצע פנייה רשמית ובבנק ישראל מסבירים כי משרד ראש הממשלה עודכן בדבר בחירת הנגידה ושם ממתינים שהם יקראו לה לוועדה. נזכיר כי גם ראש הממשלה נתניהו וגם שר האוצר לפיד הביעו תמיכה במינויה של טרכטנברג-בודו.

כך או כך מדובר באירוע מביך ותמוה, בעיקר לנוכח העובדה כי תהליך מינוי הנגיד האחרון התארך בכמעט חמישה חודשים עקב הבדיקה והפסילה של מועמדים על ידי הוועדה. יתרה מזו, מאז מחצית 2013 ישראל - מועד עזיבתו של סטנלי פישר ותחילת הכהונה של פלוג כנגידה בפועל - אין משנה לנגיד הבנק.

בוועדה לבחינת מינויים בכירים חברים השופט (בדימוס) יעקב טירקל; נציב שירות המדינה, משה דיין; שר האוצר לשעבר, עו''ד משה נסים (ליכוד) וח''כ לשעבר גילה פינקלשטיין (מפד''ל-הבית היהודי).