המתנה המיוחדת שקיבלה הזוכה הסינית באליפות אוסטרליה בטניס

הממשל המקומי במחוז הוביי בסין הוסיף לנה לי מענק של 132 אלף דולר עבור הישגה בגראנד סלאם, מעבר ל-2.3 מיליון דולר שכבר הבטיחה לעצמה

הממשל המקומי במחוז הוביי, המחוז ממנו מגיעה הטניסאית הסינית נה לי, לא התרגש יותר מדי מהצ'ק שקיבלה בעבור הזכייה באליפות אוסטרליה בסוף השבוע האחרון בסך 2.3 מיליון דולר, והודיע כי יוסיף לנה לי מענק זכייה נוסף מהמחוז של 800 אלף יואן (132 אלף דולר).

העניין הזה זכה ללא מעט ביקורת בתקשורת בסין, כולל סוכנות הידיעות של המדינה שינואה, שמתחה ביקורת על ביזבוז כספי ציבור על חשבונם של התושבים, וניסיון לזכות בהון פוליטי על גב הזכייה של נה לי.

בין היתר הזכירה סוכנות הידיעות כי למעשה מאז 2008 הפנתה נה לי גב לשלטון הסיני, והודיעה כי היא לא מוכנה לקבל את תמיכת המדינה ומעדיפה לצאת לדרך מקצוענית עצמאית, שתאפשר לה גם לקחת לעצמה את כל ההכנסות מההצלחות שלה על המגרש ומחוצה לו.

זאת לא הפעם הראשונה שנה לי נהנית מכספים שמועברים לה ממדינת המחוז: ב-2011 לאחר שזכתה בגראנד סלאם הראשון שלה, הרולאן גארוס בפאריז, קיבלה 600 אלף יואן (כ-100 אלף דולר). יש לציין כי הסכום שחולק באוסטרליה עבור הזכייה הוא השני הכי גבוה בעולם הטניס, אחרי היו.אס אופן שהעניק בטורניר האחרון 2.6 מיליון דולר למנצח.

לי נה ניצחה בגמר בשבת במלבורן את דומינקה ציבולקובה מסלובקיה 6-7, 0-6.