ערוץ 1 ישיק ערוץ HD בעידן פלוס לשידורי המונדיאל

הערכות: רשות השידור תשלם כ-2.5 מיליון שקל כדי להיכנס לשירות הממיר שחוסך את התשלום לכבלים וללוויין; האפיק יעלה כבר באפריל הקרוב

ערוץ המראה של ערוץ 1, המשדר באיכות HD בכבלים ובלוויין, יעלה על שירות העידן פלוס כבר באפריל הקרוב - כשהמטרה היא להעלותו לפני משחקי גביע העולם בכדורגל, על מנת לאפשר לציבור שאינו מנוי להוט ול-yes לראות את השידורים מברזיל באיכות מיטבית.

רשות השידור היא לפי שעה גוף השידור הראשון שחתם על הסכם לעלות על שירות הטלוויזיה הדיגיטלית עם הרחבתו, זאת בעידוד של הרשות השנייה ושר התקשורת גלעד ארדן, על מנת לסייע לשווק את החבילה בקרב הציבור.

ממיר עידן פלוס מאפשר קליטת ערוצים בסיסיים ללא צורך בתשלום דמי מנוי לכבלים או ללוויין. על-ידי רכישה של ממיר בעלות חד-פעמית, ניתן כיום לצפות בערוצים 1, 22,33,10, 99 (כנסת) ו-23 החינוכית.

בימים אלה מתקיים משא-ומתן בין הרשות השנייה ובין גופי שידור שונים בכוונה להעלותם גם כן על השירות - מהלך הכרוך בתשלום. כל גוף תקשורת שאמור לעבור אל הציבור על גבי העידן פלוס ישלם דמי תפעול שצפויים לעמוד על כ-1.3 מיליון שקל בשנה.

ההערכה היא כי בשל רוחב הפס שתופס ערוץ המשדר ב-HD, יהיה צריך גוף שירצה להיות משודר בהפרדה גבוהה לשלם סכום כפול. על כן, ההערכה היא כי רשות השידור תצטרך לשלם על המהלך כ-2.5 מיליון שקל.

לפני 4 שנים, בזמן מונדיאל 2010 בדרום אפריקה, החלו שידורי ה-HD של ערוץ 1. שידורי משחקי הכדורגל סייעו לערוץ לבסס את השידור באיכות גבוהה, ואף הביאו להזרמה של כסף לרשות מהמדינה, לטובת שדרוג טכנולוגי. בערוץ 1, שעננה מרחפת בימים אלה מעל המשך קיומו, מבקשים למנף את שידורי הטורניר החשוב בעולם לטובת שיפור מעמדו בציבור ובפני מקבלי ההחלטות.

יש לציין כי כך או אחרת יהיה ניתן לקלוט את שידורי הערוץ המיוחד רק עם ממיר וטלוויזיה מתאימים.

מונדיאל 2014 יתקיים בברזיל בקיץ הקרוב, בין 12 ביוני ל-13 ביולי. ערוץ 1, מתוקף חברותו באיגוד השידור האירופי (EBU), זכה לרכוש את כל 64 משחקי הגביע העולמי במחיר מופחת.

עדיין לא ברור כיצד מתכוונים לפעול בערוץ 1 בנושא המשחקים שייערכו במקביל (בזמנים חופפים), במחזור האחרון של שלב הבתים. שר התקשורת, גלעד ארדן, פנה לערוץ וקרא לו להעביר משחקים אלה לערוצים פתוחים, ולא למכור אותם לערוצי ספורט בתשלום. על-פי הערכות, ערוץ 1 עשוי לשדר את המשחקים שנערכים במקביל בערוץ 33.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה. מהרשות השנייה נמסר: "מתוכננת למחר פגישה בין נציגי מועצת הכבלים והלוויין, משרד התקשורת והרשות השנייה לגבי הרחבת מערך עידן פלוס, לאחריה ייקבעו הסכומים".