מחפשים קרן סל להשקעה? יש לנו הצעה מעניינת עבורכם

קרן הסל QUAL בוררת חברות בינוניות וגדולות על סמך שלושה פרמטרים שמלמדים על תשואה גבוהה, יציבות בצמיחה של הרווחיות ומינוף נמוך ■ כך נראית חצי השנה המוצלחת שלה מאז השקתה

בטור היום נרחיב בעניינה של קרן סל שאינה ידועה דיה עבור השוק הישראלי, למרות מיקומה ברשימת התעודות המובילות בצבירת נכסים אשר הושקו בשנת 2013, ואף שהוזכרה כאן בידי עמיתי סרגיי וסצ'ונוק לפני מספר חודשים. סימולה של קרן הסל היא QUAL, ושמה iShares MSCI USA quality Factor ETF.

קרן הסל הזו עוקבת אחר אינדקס המכיל חברות Large Cap ו-Mid Cap, אשר עברו תהליך סינון איכותי של שלושה גורמים פונדמנטליים: ROE,Earnings Variability ו-Debt to Equity.

הבסיס של אינדקס הייחוס הוא ה-MSCI USA, שכולל חברות בשווי שוק גבוה ובינוני. מתוך אינדקס האם הוא מנסה לברור את החברות בעלות האיכות הגבוהה ביותר על סמך שלושת הפרמטרים שמלמדים כאמור על תשואה גבוהה, יציבות (שונות נמוכה) בצמיחה של הרווחיות ומינוף נמוך.

המטרה היא כמובן למצוא תת-קבוצה מתוך מדד הייחוס, אשר תביא לתשואה עודפת בשל הפרמטרים האיכותיים. עוד נוכל לספר, כי קרן הסל הושקה בחודש יולי 2013 וצברה מאז נכסים בהיקף של כמעט 300 מיליון דולר. דמי הניהול של קרן הסל נמוכים, 0.15%, ולמרות גילה הצעיר היא כבר מתאפיינת בסחירות גבוהה של 2 מיליון דולר ביום. עוד נוכל לכתוב כי קרן הסל מחזיקה ב-126 מניות, נכון לעכשיו.

בחינת החזקות קרן הסל מלמדת על תמונה מגזרית שונה מהותית מזו של מדד S&P 500. ניתן לראות כי יש משקל גדול מאוד לתחום טכנולוגיית המידע (35%), לתחום הצריכה המחזורית (20%) והבריאות (16%). מגזרים אחרים, דוגמת תעשייה, אנרגיה, צריכה בסיסית ופיננסים "סובלים" ממשקל נמוך מאוד - הדבר בולט במיוחד לגבי מגזר הפיננסים שמהווה רק כ-2% מהחזקות קרן הסל.

בחינה של ההחזקות הפרטניות מלמדת כי ההחזקה הגדולה ביותר היא של חברת EXXON, ואחריה גוגל, אפל ומיקרוסופט - כולן במשקל של כ-5%.

פתיחה יפה ומבטיחה

השאלה המעניינת היא האם האסטרטגיה שבחרה החברה המנהלת את קרן הסל אכן עובדת. לפני שניתן את התשובה לשאלה נסייג ונאמר, כי מדובר בפרק זמן קצר יחסית להשוואה, מאחר שקרן הסל הושקה רק במהלך יולי 2013. לעת עתה התשובה היא ברורה, ודומה כי QUAL השיגה תשואת יתר על פני קרן הסל הפופולרית המקבילה לה, SPY, אשר נותנת חשיפה למדד S&P 500 (ראו גרף).

ניתן לראות, כי קרן הסל QUAL נהנית מאז יולי 2013 מתשואת יתר של כ-3%, ומרשים לראות שהפער נפתח לו לאיטו ובאופן עקבי. נציין עם זאת כי אין בתוצאה חצי-שנתית אינדיקציה להמשך, אך בהחלט מדובר בפתיחה יפה ומבטיחה לקרן הסל החדשה.

*** הכותב הוא אנליסט המאקרו הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

QUAL
 QUAL