מיטב דש במגעים לתפעל מחצית מקרנות הנאמנות לבינלאומי

מדובר במגעים להעברת 15 מיליארד שקל ■ מיטב דש מתכוון לפתוח את הסכמי התפעול והנאמנות במוצריו במטרה להוזילם

אחרי שהעביר את תפעול קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לבנק מזרחי-טפחות, מנהל בית ההשקעות מיטב דש מגעים מתקדמים להעברת תפעול חלק מקרנות הנאמנות לבנק הבינלאומי.

מדובר במגעים להעברת 15 מיליארד שקל - מחצית מנכסי קרנות הנאמנות של מיטב דש, הגוף הגדול ביותר בענף קרנות הנאמנות - לתפעול של הבנק הבינלאומי. מי שנותן כיום את עיקר שירותי התפעול בקרנות הללו הוא בנק הפועלים. מדוחות בנק הפועלים עולה, כי היקף הנכסים שלהם מספק הבנק שירותי תפעול בתחום קרנות הנאמנות עומד נכון לסוף ספטמבר אשתקד על קרוב ל-60 מיליארד שקל.

לדברי גורמים בשוק, מחלקת התפעול בבנק הבינלאומי - שכבר העניק שירותים לחברת קרנות הנאמנות של מיטב דש, נחשבת איכותית.

כמו כן, ככל הנראה שיקול נוסף במעבר לבנק הבינלאומי קשור למחיר.

במיטב דש שמים דגש רב על נושא ההתייעלות, וזאת על רקע הרווחיות הנמוכה של בית ההשקעות הממוזג. במסגרת תוכנית התייעלות בבית ההשקעות, שמנוהל בידי אילן רביב, הוחלט לפתוח את כל הסכמי ההתקשרות עם הספקים השונים. אחת הסיבות היא הרצון של בית ההשקעות השני בגודלו בישראל, שמיזוגו הושלם במארס האחרון, להשתמש ביתרון הגודל לטובת מחירים נמוכים מאלה שקיבלו מיטב ודש אייפקס.

בשבוע שעבר פורסם ב"גלובס" כי מיטב דש בחר במזרחי טפחות כבנק שיעניק שירותים לחברת הגמל שלו, שמנהלת כ-35 מיליארד שקל. לפי הערכות בשוק, בית ההשקעות ישלם לבנק עמלת תפעול של 0.025% בלבד, אשר נחשבת לנמוכה למדי.

ממיטב דש נמסר בתגובה, כי "במסגרת המיזוג נבחנו ההתקשרויות השונות של מיטב ודש עם כל הספקים הרלוונטיים. בין היתר, נבחנו גם הסכמי התפעול של קופות הגמל, קרנות הפנסיה, קרנות נאמנות ותעודות הסל בבנקים השונים. טרם התקבלו החלטות בנושא הנדון". מהבנק הבינלאומי לא נמסרה תגובה לידיעה.