תנאי ההעסקה שמבקש סמיר מצלאוי קיבלו כתף קרה מאנטרופי

החברה ביקשה לאשר לו 2.2-3.9 מ' ש' בחודש כמנכ"ל, ו-30 א' ש' בחודש לרענן כהן על רבע משרה

חברת הבנייה למגורים מצלאוי , שבשליטת סמיר מצלאוי (כ-85%), פנתה לאחרונה אל חברת הייעוץ אנטרופי כדי לגשש באשר לנכונותה להמליץ לגופים המוסדיים המחזיקים במניותיה - הראל השקעות (2.9%) ואקסלנס (2.4%) - לאשר את תנאי ההעסקה של בעל השליטה לתפקיד המנכ"ל, ושל הח"כ לשעבר ד"ר רענן כהן לתפקיד היו"ר.

בחברה מבקשים לאשר למצלאוי שכר בעלות של 2.2-3.9 מיליון שקל לשנה, לשלוש השנים הבאות (כולל מענק תלוי ביצועים), לעומת עלות שכר שנתית של 3.3 מיליון שקל ב-2012. התגמול המבוקש מורכב משכר חודשי של כ-170 אלף שקל (לעומת כ-228 אלף שקל קודם לכן), רכב בעלות חודשית של כ-37 אלף שקל בחודש ומענק שנתי של עד 1.5 מיליון שקל, שמותנה כאמור בביצועי החברה.

ד"ר רענן כהן, שמיועד לתפקיד היו"ר כאמור, היה בעברו יו"ר הבנק לפיתוח התעשייה, ומשמש היום יו"ר סוכנות ההסדרים הפנסיוניים מבטח סימון, יו"ר מגדל ניהול סוכנויות ביטוח ודירקטור בתשע חברות, שבהן בנק אוצר החייל ונטו מלינדה. התגמול המבוקש עבורו הוא כ-30 אלף שקל לחודש עבור 25% משרה בלבד.

האסיפה נדחתה למועד לא ידוע

מצלאוי אמנם הציעה לראשונה רכיב שכר מנכ"ל שתלוי בביצועי החברה, אך אנטרופי נתנה לחברה להבין כי תנאי התגמול המבוקשים אינם לרוחה ושלחה אותה להגיש הצעה חלופית. עקב כך, נאלצה מצלאוי להודיע כי אסיפת בעלי המניות שנקבעה ל-8 בינואר השנה נדחתה למועד לא ידוע.

לפני כחודשיים פורסם ב"גלובס" ניתוח שחשף כי בעלי העניין במצלאוי - בני המשפחה בראשות סמיר והמנכ"ל הפורש יהושוע דוידוביץ' - גרפו לכיסם בשבע השנים האחרונות סכום של כ-50 מיליון שקל, בעוד הרווח הנקי של החברה באותה תקופה עמד על כ-15 מיליון שקל בלבד.

נזכיר כי המועד האחרון לאישור מדיניות תגמול, על פי תיקון 20 לחוק החברות (12 לינואר 2014), כבר חלף, ורשות לני"ע לא תחכה לנצח. לעת עתה אין הרשות מתערבת בדחיית האישור מעבר למועד האחרון, בשל עמדתה כי על אף העומס הרב עושות החברות מאמץ רב לסיים את הטיפול באישור הסכמי התגמול והשכר בהקדם האפשרי.