עוד עונה במינוס: מנצ'סטר סיטי הפסידה 52 מיליון ליש"ט ב-2012/13

הפסדים כבדים לסגנית האלופה האנגלית, למרות הכנסת שיא של 271 מיליון ליש"ט ■ שכר השחקנים הסתכם ב-86% מההכנסה הכוללת

הריצה של מנצ'סטר סיטי לפסגת הפרמיירליג האנגלית ממשיכה להיות סיפור מאוד יקר, וחסר פרופורציות. סגנית האלופה האנגלית סיימה את עונת 2012/13 בהפסד של 52 מיליון ליש"ט, כך עולה מהדוח השנתי שפרסמה סיטי היום (ד'). את העונה שלפני כן סיימו "הסיטיזנס" בהפסד של 98 מיליון ליש"ט.

ההפסדים הכבדים מגיעים למרות שהמועדון רשם הכנסת שיא בתולדותיו - 271 מיליון ליש"ט. סעיף ההוצאה העיקרי, כצפוי, ממשיך להיות שכר השחקנים שעמד על 86% מההכנסה הכוללת ובסך הכל 233 מיליון אירו.

מאז רכש השייח' מנצור בין זאיד אל-נאיאן, חבר משפחת המלוכה של אבו-דאבי, את המועדון ב-2008 הוא הוציא מכיסו כמיליארד ליש"ט. במהלך תקופת הבעלות השקיע השייח' סכום כולל של 712 מיליון ליש"ט ברכישת שחקנים, כאשר ההשקעה נטו ברכש (השקעה ברכש בניכוי מכירת שחקנים) הסתכמה ב-582 מיליון ליש"ט.

סעיף ההכנסה העיקרי של הסיטי בעונת 2012/13 הגיע מהסכמים מסחריים וספונסרשיפ, שהסתכמו ב-143 מיליון ליש"ט (לעומת 107 מיליון בעונה שלפני כן), רובם הגדול מחברות הקשורות לבעלים, דוגמת חברת התעופה של אבו-דאבי "איתיחד" המשמשת גם כספונסר הראשי של הקבוצה.

איך הסיטי אמורים לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א? ב"גרדיאן" נכתב כי בקבוצה מאמינים כי למרות הפסדים מצטברים של 150 מיליון ליש"ט בשתי העונות החולפות, הם בכל זאת יעמדו בתקנות של אופ"א שמאפשרות הפסדים של 37 מיליון ליש"ט בתקופה האמורה (45 מיליון אירו). בסיטי מצפים שאופ"א תתחשב בכך שרוב החוזים הכבדים עם השחקנים נחתמו בתקופה המוקדמת לכניסת התקנות, מה שלפי אופ"א אמור להילקח בחשבון ולא להיחשב במאזנים בחישובי הפייננשל פייר-פליי.

מנכ"ל הקבוצה, פראן סוריאנו, התייחס לדוח וצייר תמונה אופטימית במיוחד לגבי עתיד המועדון: "העלייה הצפויה בהכנסות ושליטה בהוצאות יביאו את המועדון למצב של איזון, ובהמשך לרווח".