האם צפויים עיכובים בהכנסת סמארטפונים לישראל?

יבואני סלולר: "אי-אפשר לעבוד מול משרד התקשורת" ■ במשרה בכירה באגף הספקטרום במשרד התקן מיועד לעובד ערבי או דרוזי שחייב לקבל סיווג בטחוני - והפרישה של הבכיר עלולה לעכב אישורים לציוד קצה

הסיפור מאחורי התלונה של איגוד לשכות המסחר נגד משרד התקשורת, כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", מסתבר חמור הרבה יותר. בשיחה עם "גלובס" מביעים יבואני ציוד קצה חשש כבד כי עזיבתו של הבכיר מאגף הספקטרום תביא לעיכובים של חודשים במתן אישורי ציוד קצה לישראל, בשל העובדה שמדובר בתקן שמיועד לעובד ערבי או דרוזי, שחייב לקבל סיווג בטחוני.

איגוד לשכות המסחר פנה בתלונה חמורה למשרד התקשורת, וטען כי פרישתו של איימן נאסר-א-דין, פוגעת באופן חמור בעבודה מול משרד התקשורת ובעיקר באגף הספקטרום שמאשר הכנסת טלפונים ומכשירי קשר לישראל ולשטחים. בתלונה הובאו דוגמאות לקשיים בעבודה מול המשרד שנראים כלקוחות מהעולם השלישי, כמו למשל עבודה רק באמצעות פקסים, אין אפשרות לתקשר עם גורמים נוספים באגף לא במייל ולא טלפונית, משלוחים לרשות מעוכבים ועוד.

מסתבר שמאחורי עזיבתו של איימן, מסתתר ויכוח שהחל בעקבות הרצון לבצע שינוי ארגוני באגף עוד בתקופתו של ממלא מקום מנכ"ל הקודם שמילה מימון. איימן היה אחד ממתנגד השינוי לפיו אמורים היו חלק מאנשי אגף הספקטרום והוא ביניהם, לעבור לאגף רישוי והנדסה.

גורמים המעורים בוויכוח מספרים כי איימן יזם מהלך לפיו עבר לתפקיד במחלקה אחרת (לקמ"ט תקשורת) במשרד, וזאת מבלי שניתן אישור לכך מראש אגף הספקטרום נתי שוברט, שאליו היה כפוף. כתוצאה מכך התעוררה מחלוקת בין ראשי האגפים שכן איימן יושב על משבצת חשובה מאד, שעזיבתה מבלי תיאום כאמור יוצרת משבר חמור בקרב היבואנים, שאין מי שייתן להם שירות.

התקן כאמור מיועד לדרוזי או ערבי, ולכן תהליך מציאת המחליף עשוי להימשך חודשים ארוכים, ובינתיים אין מי שימלא את התפקיד, למגינת ליבם של היבואנים והציבור בכללותו שסובל מהתנהלותו הלקויה של המשרד.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הליכי הגיוס כבר החלו והמשרה תאויש בזמן הקצר ביותר האפשרי".