עיני: "ב-700 מקומות עבודה העובדים עומדים להתארגן"

בכנס אילת לנושאי עבודה 2014 אמר ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, כי "ב-2014 נראה התארגנות של 40-50 אלף עובדים" ■ מנכ"ל התאחדות התעשיינים לניסנקורן: "איפה אתם?"

"ישנם קרוב ל-700 מקומות עבודה שהעובדים שם עומדים בקנה כדי להתארגן", חשף הערב (ה') יו"ר ההסתדרות עופר עיני בכנס יחסי העבודה השנתי של נשיאות הארגונים הכלכליים וההסתדרות. עיני מייחס זאת לקמפיין הפרסום שהשיק הארגון בתחילת החודש, בכיכובה של צופית גרנט.

דבריו של עיני נאמרו על רקע נאומו של צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים הכלכליים, שאמר: "להביא שחקנית ולהציג אותנו כקלגסים? מה זה נותן?".

אורן סיפר כי הליך התארגנות העובדים במתכונתו "מעצבן אותי", וטען כי הוא משוכנע ששלמה אליהו הבעלים של מגדל "הכיר בהתארגנות רק כי הבין שלא יוכל להילחם עוד". לדבריו, אם ההסתדרות היתה מסכימה לקבוע כללים ברורים שיאפשרו למעסיקים פתחון פה מסוים בעת התארגנות ולא כפי שפסיקת בית הדין לעבודה מורה כיום, המעסיקים היו מקבלים התארגנויות "בהתרוממות רוח". אורן הוסיף כי הוא דווקא תומך בזה שוועדים יהיו חזקים, אולם קודם צריך שיהיו לשם כך מעסיקים חזקים שיוכלו לאפשר תנאי עבודה ראויים.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים ונשיאות הארגונים העסקיים, אמיר חייק, אמר כי הוא " לא יכול שלא לתהות איפה ההסתדרות בכל המאבקים שנוגעים ישירות לעובדים, שכן הם פוגעים ישירות בתעשייה". חייק פנה לראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ושאל: "איפה אתם כשהרגולציה קורעת לנו את הצורה? כשמקימים 55 תאגידי מים ומנפחים את חשבונות המים שלנו? כשמעלים לנו את הארנונה? כשרוצים להחרים תוצרת ישראלית בחו"ל? כשלא קונים כחול לבן? איפה אתם כשהורגים את ההשכלה המקצועית? כשמנסים לקדם חוקי עבודה פופוליסטיים שגם אתם לא תומכים בהם?

"התוצאה היא שבסוף מעבירים קווי ייצור לחו"ל. גם טבע ואינטל מותקפות למרות שהן פועלות על פי חוק וכשפוגעים בהן, פוגעים גם בעובדים. אתם בהסתדרות צריכים להיות אתנו במאבק הזה".

ניסנקורן נשא דברים גם כן בארוע, והתייחס להכרה של שלמה אליהו בהתארגנות של עובדי מגדל ביטוח. ניסנקורן אמר כי הוא "שמח ששלמה אליהו התעשת". הוא הוסיף ואמר כי "נוציא מאות עובדים ב'כלל' ממעגל העוני. בשנת 2014 נראה התארגנות של 40-50 אלף עובדים. אני חש את הרצון בכל מקום. נראה צו הרחבה כבר בשבוע הבא על עובדי הניקיון במגזר הפרטי ובהמשך גם בנושא השמירה".