"הירידות בשווקים עשויות ליצור הזדמנויות להמשך"

כלכלני בנק אגוד: "שוק העבודה האמריקני רחוק מלהשתפר באמת כך שייתכן שבהמשך הדרך ג'נט ילין ממשיכת דרכו של ברננקי תעשה תחנות עצירה בדרך ולא תפחית את ההזרמות באופן עקבי ורציף כל חודש"

"מכיוון שאנו סבורים שהמצב הכלכלי האמיתי בשווקים עדיין שברירי ונוטים לסמוך על הפד כי יהיה קשוב לכלכלה הריאלית ולשווקים, אנו סבורים כי עצירות בהפחתות של רכישות האג"ח אכן עשויות לקרות ולפיכך הירידות הנוכחיות בשווקים עשויות ליצור הזדמנויות להמשך". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית על שוק ההון.

"בפועל, שוק העבודה האמריקני רחוק מלהשתפר באמת כך שייתכן שבהמשך הדרך ג'נט ילין ממשיכת דרכו של ברננקי תעשה תחנות עצירה בדרך ולא תפחית את ההזרמות באופן עקבי ורציף כל חודש. במצב הנוכחי, ללא עצירות כאלו, השווקים עלולים להגיב בירידות שערים חדות למרות התחזיות האופטימיות לשוק המניות השנה".

לעומת זאת, "אם בפד אכן יהיו קשובים לשוק ויהססו להפחית את הריבית באופן רציף, הדבר ייתן רוח גבית לשווקים בהמשך הדרך", מציינים באגוד.

לאור הירידות בשווקים ממליצים באגוד להמתין על מנת לנצל הזדמנויות שייווצרו. "אנו ממשיכים להמליץ על השקעה באפיק המניות בתיק מייצג כ-18%, בתיק ספקולטיבי כ- 28%. אנו ממשיכים להמליץ על השקעה שווה בין ישראל לחו"ל של 50% בארץ ו-50% בחו"ל".

באגוד מעריכים כי מדד חודש ינואר צפוי לרשום ירידה של 0.2% ומדד פברואר צפוי לרדת ב-0.3%.