התבקש לייעץ למסיבת רווקים - והתגלה כמתווך שירותי מין

בביקורות מס הכנסה בחיפה ובקריות התגלה כי בעל עסק למכירת צעצועי מין מנהל בחלק האחורי של החנות עסק לשירותי מין שעל הכנסותיו לא דיווח מעולם

במהלך מבצע ביקורות שגרתי שערכה רשות המסים בחנות למוצרי מין באזור התעשייה של אחד היישובים בקריות, גילו עובדי מס הכנסה עסק פורח לשירותי מין, שעל הכנסותיו בשנים האחרונות - הנאמדות בסכומי ענק, מעולם לא דיווח למס הכנסה.

בשבוע האחרון הגיעו עשרות עובדי רשות המסים מיחידות בכל הארץ לבצע ביקורות בעסקים שונים באזור חיפה והקריות, בכלל זה באתרי בנייה, במסגרת מבצע שערך משרד מס הכנסה חיפה. במהלך היום נבדקו 171 עסקים, כאשר ב-13% מהם לא רשמו בעלי העסקים את כל הכנסותיהם. במהלך המבצע הגיע בשעות הצהריים צוות בודקים - אישה ושני גברים, לביקורת ניהול ספרים שגרתית בחנות למוצרי מין. שני הגברים נכנסו לחנות וביקשו מן המוכר המלצה על צעצוע מין לרכוש לחברם שעבורו הם מארגנים מסיבת רווקים. לאחר שרכשו מוצר - עליו לא קיבלו קבלה, המתינו למטה כ-20 דקות ואז חזרו לחנות והזדהו כעובדי מס הכנסה.

לאחר שבדקו בספרים וראו שקניית הביקורת לא נרשמה ומצאו ליקויים אחרים בספרים, הבחין בודק עירני בווילון המוביל למסדרון. בעל העסק הסביר כי בחלק זה ניתנים מסאז'ים רפואיים, אך כשנכנסו לשם הבודקים מצאו שתי עובדות הנותנות שירותי מין - אחת מהן אזרחית זרה - כששתיהן במהלך ביצוע עבודתן. אחד הלקוחות נמלט בבושה מהחנות והשני, שלא הבין את זהות הבודקים, יצא והודה לבעל המקום על השירות הטוב.

לאחר שהחוקר ווידא עם העובדות כי הן נמצאות שם מרצונן החופשי ולא מוחזקות בכפייה, התברר כי כל אחת מהשתיים כבר הספיקה לקבל ארבעה לקוחות באותו היום, למרות השעה המוקדמת וכי ההכנסות - כ-200 שקל לשעה מכל לקוח - מתחלקות שווה בשווה בין כל אחת לבין בעל המקום. החשד הוא כי בעל העסק, אשר מפעיל את המקום מזה כשלוש שנים, לא דיווח בשיטה זו על הכנסות של מאות אלפי שקלים ואף למעלה מכך, משירותי החדרים האחוריים ועל כן, הועבר לחקירה.

צוות אחר הגיע לקבלן לעבודות גינון משפרעם, שנצפה ע"י המבקרים כשהוא מבצע עבודות גינון בקריית אתא. הם בדקו את הניירת העסקית שלו ואף תישאלו לקוחות, אז התברר כי הוא לא דיווח על הכנסות ששולמו במזומן בסך של כ-133,000 שקל במשך שלוש שנים ואל המקום הוזעקו חוקרי מס הכנסה חיפה. בחקירה ראשונית הטיל הקבלן את האשמה על ילדיו - "הילדים שלי רושמים את החשבוניות, הם טעו שלא הוציאו חשבוניות", אך לדברי החוקרים, תיקו של קבלן הגינון יועבר בימים הקרובים לתביעה.