לוגו של העם: 5 הצעות לעיצוב לוגו חדש לכנסת יעלו להצבעה באינטרנט

ההצעות המובילות גברו על כ-170 הצעות שהגישו סטודנטים לעיצוב מרחבי הארץ ■ השפה העיצובית החדשה שתיבחר, אמורה לבטא את ייחודה של הכנסת בציבוריות הישראלית

חמש הצעות עלו לשלב הגמר בתחרות לעיצוב לוגו ושפה חזותית חדשה לכנסת. ההצעות המובילות גברו על כ-170 הצעות שהגישו סטודנטים לעיצוב מרחבי הארץ, ונבחרו על-ידי ועדה מקצועית של מעצבים בכירים, אישי ציבור ואנשי פרסום. ההצעות שנבחרו יוצגו לבחירת הציבור באתר האינטרנט של הכנסת.

השפה העיצובית החדשה שתיבחר, אמורה לבטא באמצעים גרפיים את ייחודה של הכנסת בציבוריות הישראלית ואת הרלוונטיות של הפרלמנט בישראל. ההצעות כוללות לוגו, שפה גרפית ומיתוגית, וכן את סמל המדינה, שעד כה במשך 65 שנה שימש כלוגו הכנסת.

ההחלטה לפנות לסטודנטים לעיצוב בתחרות פתוחה נבעה מרצון "להצעיר" את הדימוי הציבורי של הכנסת, להגיע לעיצוב בעל ערכים תקשורתיים גבוהים ונכונים לשפת התקשורת העכשווית, ולקרב את הבחירה ללב הקהל הרחב.

העבודות נבחנו באופן אנונימי, על מנת לאפשר תחרות שוויונית והוגנת.

היום (א') יעלו חמש ההצעות המובילות לאתר אינטרנט ייעודי שהוקם לשם כך: knessetlogo.gov.il. הציבור מוזמן להצביע ולבחור ביניהן (כל אדם יכול להצביע פעם אחת), באתר או דרך עמוד הפייסבוק של הכנסת. ההכרעה הסופית תוחזר לוועדה הציבורית וליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שיזם את המהלך.