המכולת השיתופית של "אורלי וגיא" גייסה בסופ"ש כ-200 חברים

מחיר יחידת השתתפות בקואופרטיב: 400 שקל ■ המארגנים מרוצים: "המטרה היא להגיע ל-500 איש"

ביום שישי האחרון החלה מכירת יחידות ההשתתפות במכולת השיתופית של אורלי וגיא, בסכום של 400 שקל ליחידה. לתחילת המכירה קדמה קריאה בעמוד הפייסבוק של ההתארגנות וגם פנייה לצופי התוכנית, מה שכנראה הצליח ליצור התעניינות שהפתיעה אפילו את המארגנים עצמם, אשר שמו להם למטרה לגייס בשבועות הקרובים 500 חברי קואופרטיב.

במהלך הבוקר פקדו מתעניינים רבים את הוקם דוכן המכירה שהוקם בשדרות חן בהרצליה, ותוך שעות מעטות כ-160 מהם רכשו יחידות השתתפות במקום, במקביל לפונים שגילו התעניינות בעמוד הפייסבוק "סופר חברתי- קואופרטיב המכולת של אורלי וגיא, בהרצליה".

המכולת השיתופית צפויה לפתוח את שעריה בעוד כארבעה חודשים במרכז הרצליה או באחת משכונותיה המזרחיות, כשכבר קרוב לחצי שנה פועלים מאחורי הקלעים אנשי צוות התוכנית וחברים נוספים שהצטרפו אליהם כדי לגבש מודל עסקי. לצורך כך גייסו דמות מוכרת בתחום שוק ההון, אמיר איל, יו"ר בית ההשקעות אינפינטי, אשר מייעץ להם ומנווט את הצוות לבניית המודל העסקי. "אנחנו ערכיים אבל לא נאיביים, לכן בונים מודל עסקי יצירתי. השאיפה היא להציג את המודל העסקי תוך שבועיים", מספר אורי שחורי, עורך משנה בתוכנית של אורלי וגיא וממובילי ההתארגנות.

"המטרה היא לא רק להקים סופרמרקט שיתופי, אלא לייצר קהילה. לכן חברי הקואופרטיב או בני משפחתם מחויבים לעבוד שעתיים חודשיות במכולת או בקהילה. כל מי שירצה יוכל לקנות בחנות, אך יהיו מחירים מסוימים לחברי הקואופרטיב ומחירים מעט גבוהים יותר לשאר הקונים", הוא מסביר. "קיבלנו פניות מ-30 מקומות שונים בארץ, וכרגע יש התארגנויות גם באשדוד, רחובות וירוחם. יש התעניינות גם בשכונות מסוימות בירושלים ובכרמיאל".