חדש בישראל: חממה לפיתוח אפליקציות לגוגל גלאס

החממה מרכזת בתוכה מפתחים, מעצבים ומתכנתים שיושבים ויוצרים אפליקציות כחול לבן למשקפיים החכמים של גוגל

משקפי הגלאס של גוגל הפכו לאחד הגאדג'טים הנחשקים בעולם, לאחר שהחברה השיקה אותם בשנה שעברה במהדורה מוגבלת בעלות של כ-1,500 דולר, לקהל מצומצם. המשקפיים כוללים מסך קטן, מצלמה, מיקרופון, רמקול ומשטח מגע.

בחודשים האחרונים החלה להתגבש חממה בפנטהאוז ברחוב בן יהודה בתל אביב. החממה מרכזת בתוכה מפתחים, מעצבים ומתכנתים שיושבים ויוצרים אפליקציות כחול לבן לגוגל גלאס. "זה גראג' רק על הגג", אומר אלכסנדר גמבריאן, עו"ד במקצועו שהקים את החממה, "הרעיון נולד לפני שנה. ראיתי את התחרות שגוגל עושה להצטרפות לצוות הנסיינים של הגלאס". האפליקציה שגמבריאן חשב עליה עבור הגלאס, היא האפשרות להסתובב ברחוב ולהסתכל עם המשקפיים על בניין או אזור מסוים בכביש ולראות קטעים מסרטים שצולמו באזור.

בחממה של גמבריאן נמצאים שמונה מפתחים והיא מציעה תוכנית טרום קליטת עלייה של מתמחים מרוסיה שעושים התמחות של שלושה חודשים. לחממה אין משקיעים. "הכל במימון שלי. אני משלם לאנשים פה את המשכורות. אני ישן כאן והחבר'ה האחרים ישנים בבתים שלהם". המודל העסקי של החממה הוא להקדים את השוק. "כאשר הגלאס יגיעו לשוק, אנחנו רוצים כבר להיות עם אפליקציות וניסיון", הוא מוסיף.

כרגע עובדים בחממה על אפליקציית Lawya שנותנת פתרונות משפטיים למצבים נתונים, כמו תאונת דרכים. "כשאתה מגיע לעורך דין אתה כבר עושה הרבה טעויות. אנחנו רוצים למנוע את זה. האפליקציה שלנו נותנת טיפים של מה לעשות במקרים כאלו. זאת האפליקציה הראשונה שהעברנו מהסמארטפון למשקפיים. היא כרגע בפיילוט ואנחנו נוציא אותה עוד כמה שבועות לשוק", מספר גמבריאן. עוד אפליקציות עליהם עובדים המפתחים בחממה היא הצגה של תרגום לסרט בשפה שונה מזו המוצגת בבית קולנוע או אפליקציה לזיהוי מחלות עור.

את המוצר הראשון המסחרי שלהם הציג גמבריאן בתערוכת החלל שנערכה בנמל תל אביב בחודש שעבר. מבקרים עם משתמשי גוגל גלאס יכלו להסתכל ברקודי QR ולקבל סרטונים מתאימים לסיטואציה. שאר המבקרים יכלו לסרוק את הברקוד עם הסמארטפון. "אני יודע לקשר בין אנשים ואני רוצה להביא מפתחים מהפריפריה שישבו ויפתחו אפליקציות אצלי".