להקת U2 ובנק אוף אמריקה בשת"פ למען המלחמה באיידס

פרסומת בפתיחת הסופרבול מזמינה את הצופים להוריד ללא תשלום את השיר החדש "Invisible" ■ הבנק יתרום דולר על כל הורדה של שיר

להקת U2 תשיק שיר חדש היום, במהלך שידור הסופרבול. קובץ ווידיאו שבו נראית הלהקה מבצעת את השיר Invisible ישובץ בפרסומת שתשיק את השותפות בין RED - הארגון שלא למטרת רווח שהקימו בונו ובובי שריבר במטרה לתמוך בקרן העולמית למאבק באיידס, שחפת ומלריה - לבין בנק אוף אמריקה.

בסוף הפרסומת מוזמנים המעריצים לבצע הורדה חופשית של השיר באייטונס. החל מהשעה שש אחר-הצהרים לפי שעון החוף המזרחי בארה"ב (א') ועד 10:59 בלילה מחר (ב'), יתרום בנק אוף אמריקה לקרן העולמית למאבק באיידס 1 דולר על כל הורדה - עד לסכום של 2 מיליון דולר. ביום ג' השיר כבר לא יהיה זמין יותר באייטונס.

"אנחנו לוקחים את כל האנרגיה סביב הסופרבול ואת העניין במה שעושה U2 ומטילים אותם לתוך המלחמה נגד נגיף האיידס", מסביר בונו.

"קדימון ערמומי"

Invisible אינו הסינגל הרשמי הראשון שיושק השנה מהאלבום החדש של U2, לדברי בונו. "יש לנו עוד שיר אחד שאנחנו מאוד מתלהבים ממנו ושיושק מחוץ לאלבום. זה סוג של קדימון ערמומי - כדי להזכיר לאנשים שאנחנו קיימים", מוסיף בונו.

הוא מציין כי אחת הסיבות ש-RED רצתה לשתף פעולה עם בנק אוף אמריקה היא "לומר לאמריקאים כמה מעולים הם היו במאבק באיידס". One Campaign, הארגון-האם של RED קבע כי קרוב ל-7 מיליון נפשות ניצלו הודות לתרומות שהוענקו בארה"ב לקרן העולמית ולקרן החירום של הנשיא לעזרה לחולי איידס, שהוקמה בתקופת כהונתו של הנשיא ג'ורג' וו. בוש.

"אני לא בטוח שמשלמי המסים האמריקאים יודעים את זה, וכדאי להזכיר עד כמה הרואי היה המאבק. אם תשאלו אנשים בכל רחבי אפריקה תגלו שהכבוד לארה"ב מאוד עמוק".

אן פינוקיין, מנהלת אסטרטגיה ושיווק עולמיים בבנק אוף אמריקה, אומרת: "ראינו את שיתוף הפעולה עם U2 כהזדמנות ליצור מעורבות והתלהבות בבסיס לקוחות באמצעות המוזיקה של הלהקה והמשימה של RED. בונו היה מאוד ממוקד. אני בטוחה שבמבצע הזה הוא הראה את אותה הקפדה שהוא מראה במוזיקה שלו".

כשחבריו ללהקה הסכימו לתרום את השיר שלהם, בונו "נדהם", אבל לא היה לגמרי בהלם. "הם לא אוהבים לדבר על זה, אבל הם תרמו ל-RED 11 מיליון דולר מסבב ההופעות האחרון של U2".