90 מיליון שקל לחברות סייבר שיגיעו לבאר-שבע

עוד מיליונים הוקצו לחברות שיציעו עבודה לבעלי מוגבלויות, חרדים וערבים ■ "תוספת של 2,000 עובדים למשק"

הממשלה אשרה היום (א') הקצאה של 245 מיליון שקל למינהלת מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, כדי להאיץ תוכניות תמיכה לביסוס חברות בתחום הסייבר בישראל ולהרחבת מספר העובדים בעלי מוגבלויות, חרדים וערבים.

כ-90 מיליון שקל מהסכום, יועמדו בידי מרכז ההשקעות כמענק שיינתן לחברות קיימות או חברות חדשות מן הארץ ומן העולם, שיתבססו בפארק ההיי-טק בבאר-שבע ובסמוך לקריית התקשוב החדשה של צה"ל. במשרד הכלכלה אמרו כי בסכום זה ניתן יהיה לתמוך בכ 3-4 חברות סייבר שיפעלו מבאר-שבע וזאת, לאחר שבתקופה הקרובה המשרד יקיים הליך תחרותי שבסופו יוחלט מי מהחברות תזכה לתמיכה.

סכום של 24 מיליון שקל יועמד לפיתוח תעשיית הסייבר גם בירושלים, שם תוצע תמיכה לחברה שעוסקת בתחום זה במקרה שהיא משלמת לעובדיה פי 2 וחצי מהשכר הממוצע במשק. לדברי שר הכלכלה, נפתלי בנט "מדובר בצעד חשוב במיתוג ובמיקום מדינת ישראל כמדינת הסייבר. פיתוח תעשייה זו, יהווה אבן שואבת להשקעות בינלאומיות בהקמת מרכזי סייבר בישראל". כזכור, בשבוע שעבר הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס ביטחוני במרכז הארץ כי "באר-שבע תהיה בירת הסייבר של ישראל".

במקביל, מענקים של עשרות מיליוני שקלים יוצעו לחברות שיקלטו לשורותיהן בני מיעוטים, חרדים ובעלי מוגבלויות - קהלים ששיעור השתתפותם במעגל העבודה נמוך. מנהל מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ' מסר היום כי תקופת הסיוע לחברות בגין העסקת עובדים אלה תהיה בין 30 ל-48 חודשים. הוא העריך כי תקצוב זה יוביל לתוספת של 2,000 עובדים ישירים בחברות ולמספר דומה של עובדים עקיפים.