רונית קן מונתה לדירקטורית בשותפות חיפושי הנפט רציו

קן היתה הממונה על ההגבלים העסקיים ב-2005-2011, ומונתה לתפקיד בספטמבר שעבר על ידי רציו, שהייתה מעורבת בעקיפין בעסקה שהוכרזה "הסדר כובל לכאורה" על ידי מחליפה של קן בתפקיד דיוויד גילה

רונית קן, ששימשה כממונה על ההגבלים העסקיים ב-2005-2011, מונתה באחרונה לדירקטורית בשותפות חיפושי הנפט רציו . קן, המייעצת כיום לארגונים בינ"ל בנושאי סחר חוץ, מונתה לתפקיד בספטמבר שעבר על ידי רציו, שהייתה מעורבת בעקיפין בעסקה שהוכרזה "הסדר כובל לכאורה" על ידי מחליפה של קן בתפקיד, הממונה פרופ' דיוויד גילה.

העסקה עצמה נערכה ב-2007, במהלך כהונתה של קן, ובה מכרה רציו 85% מזכויותיה בהיתר חיפושים לדלק ולנובל. בשטח ההיתר התגלה בדצמבר 2010 מאגר הגז "לוויתן". רק בספטמבר 2011 החליט גילה, זמן לא רב אחרי שנכנס לתפקידו, להכריז על עסקת "לוויתן" הסדר כובל לכאורה בחשד שרוכשי הזכויות מרציו, דלק ונובל אנרג'י, עברו על חוקי ההגבלים העסקיים בגלל שליטתם במאגר הגז הגדול השני של ישראל, "תמר".

נגד בעלי רציו לא היה כל חשד לעבירה לפי חוקי ההגבלים. דלק ונובל טוענים כי לא נעברה כל עבירה בעסקת "לוויתן" משום שמאגר הגז התגלה רק שלוש שנים לאחר רכישת זכויות החיפושים מרציו. בנוסף מסתמכים דלק ונובל על שתיקתה של קן, שלא פנתה אליהם בנושא ואף התנהלה באופן שממנו עולה כי העסקה הייתה מקובלת עליה.

בסופו של דבר החליט גילה להעדיף חתימה על הסדר פשרה עם דלק ונובל במקום לבקש מבית הדין להגבלים עסקיים להכריז על הסדר כובל. בסביבתה של קן אומרים כי הממונה לא יזמה הליך דומה לזה של גילה משום שהנושא לא עמד על הפרק ולא הוגשה כל בקשה לפטור מהסדר כובל. יצוין כי בעסקת רכישת זכויות ברישיון שבו התגלה "תמר" וכן בעסקת רכישת זכויות ברישיון שבו התגלה מאגר מארי-B הוגשו לממונה על ההגבלים העסקיים בקשות לפטור מהסדר כובל - שאושרו. קן סירבה להגיב לידיעה זו. את תגובת בעלי השליטה של רציו לא ניתן היה להשיג.