נאור או ציון?

היו שטענו שהסדרה "עממיות" פשוט לא מצחיקה. אני חולק עליהם

"עממיות", יום ב' 22:30, ערוץ 2 רשת

לפני כ-10 שנים, כשהעלייה הגדולה ממדינות ברית-המועצות לשעבר הייתה מעט פחות ותיקה, אמר לי פעם מכר ממוצא רוסי בעצב: "איך אני יודע שעוד לא השתלבנו לגמרי? תספור את הזוגות המעורבים: על כל 10 נשים ממוצא רוסי שהתחתנו עם ישראלים ותיקים, תמצא אולי גבר אחד ממוצא רוסי שישראלית ותיקה הואילה להתחתן איתו".

נזכרתי בו השבוע כשקראתי את הביקורות החותכות על "עממיות" של נאור ציון: היה מי שטען שהסדרה פשוט לא מצחיקה. אני חולק עליו, אבל הומור כמוהו כטעם וריח.

הבעיה התחילה כשהתעוררה המקהלה הקבועה של "שוב מציגים את המזרחי/ה באור שלילי". לכאורה, הצדק עם המתלוננים: נשים ממוצא מזרחי עושות את דרכן לעיר הגדולה כדי למצוא בה חתן אשכנזי ועשיר.

העניין הוא כזה: במשך 364 ימים בשנה עושים המתלוננים דלעיל כל שלאל ידם כדי להוכיח לנו שעוד רבה היא הדרך לשוויון המיוחל, אבל ביום האחד בשבוע שבו משודרת סדרה שמראה שבישראל הדרך המהירה ביותר למוביליות חברתית למי שלא רוצה לחכות עוד עשרות שנים עד שיושג השוויון היא להיות מ"אנוסות הפריפריה" (מי שכלפי חוץ עברו התברגנות - "השתכנזות", אך שמבפנים הן שומרות על העגה הפריפריאלית), הם מוחים על שידורה. לך תבין.

* ציון: 9

ארשת חברתית

"אל תאשימו את פייסבוק"- חלק א', ב' 21:00, ערוץ "יס דוקו"

הפרויקט המרתק של ערוץ הדוקו של yes נמשך גם הערב (ב'), ואם אתם צריכים לבחור אחד מתוך שלושת הסרטים שישודרו הערב במסגרתו, לכו על הסרט הזה שמנסה להסביר אילו סכנות לעתיד האנושות, ממש כך, טומנות בחובן הרשתות החברתיות.

מצחיק שדווקא טכנופוב כמוני צריך להגן הפעם על הקדמה, אלא שאני סבור שהאדם נוטה לפתח מיומנויות אחרות במקום כאלה שאבדו לו.

אמרו שבעידן הפייסבוק יקיץ הקץ סופית על התקשורת הבין-אישית הלא מקוונת, אבל ראו זה פלא - דווקא הרשתות האלה שהיו אמורות לכאורה לגרום לכך שנסתגר בד' אמותינו, הן אלה שמוציאות המונים לרחובות.

בכל אופן, האזהרות מעניינות מאוד, כל עוד לקוחים אותן בערבון מוגבל.

* ציון: 8