ברייק הפרסומות היקר בעולם: מי כיכבו על המסך בסופרבול 2014?

ארנולד שוורצנגר, ברוס וויליס, אלן דג'נרס, ג'רי סיינפלד, סקרלט ג'והנסן ואפילו בוב דילן כיכבו בפרסומות המדוברות של הסופרבול, אבל את ההצגה גנבו ההצדעה לשנות ה-80 של רשת RadioShack והרבה כלבים חמודים

סופרבול 2014 סיפק שוב את הסחורה שהאמריקאים כל-כך אוהבים. יותר מ-100 מיליון צופים (המספרים המדויקים טרם פורסמו) התקבצו אתמול (א') בלילה סביב המסך הקטן ברשת FOX לחגיגה של פוטבול אמריקאי, הופעת מחצית של ברונו מארס ורד הוט צ'ילי פפרס, וכמובן פרסומות (4 מיליון דולר ל-30 שניות) שמנסות להעפיל לפסגה הקריאטיבית ביותר. מפרסמי הסופרסול השקיעו כרבע מיליארד שקל בערב הזה.

על-פי דירוג מבקרי הפרסומות של מגזין "אד אייג'", את ההצגה גנבה הפרסומת של רשת RadioShack, אשר השתמשה בטרנד שהולך ותופס תאוצה: קריצה לשנות ה-80. שלל דמויות מהעשור ההוא פושטות על החנות, לוקחות את כל המוצרים ובעצם מרמזת שהרשת נמצאת כבר במקום חדש - שנת 2014.

גם דוריטוס עשתה שימוש באלמנט של זמן בפרסומת שלה והצליחה לייצר באזז חיובי. בפרסומת מצליח ילד קטן לשכנע מבוגר להיכנס לתוך "מכונת זמן" שמונעת על-ידי החטיף דוריטוס. בעזרת שימוש בכמה אפקטים זולים מצליח הילד לייצר תחושה שהאיש נסע בזמן, וגם הסיום מספק קלוזינג משעשע.

את תשומת-הלב השלילית תפסו בעיקר שתי פרסומות: לקוקה-קולה ולצ'יריוס. בעוד שצ'יריוס הציגה שוב סיטואציה של משפחה שבה האב שחור והאם לבנה, וזכתה לתגובות גזעניות ופוגעניות, בקוקה-קולה כנראה לא חשבו שהשיר בפרסומת "The Beautiful America" - שיר פטריוטי ואהוד מאוד - יעורר תגובות קשות.

התגובות הגיעו לאחר שבפרסומת נראים אמריקאים ממוצאים שונים (הודים, אינדיאנים, צעירים, מבוגרים, קאובואים, משפחות חד-מיניות ועוד), כאשר ברקע מתנגן השיר המוכר - אבל בשפות אחרות.

הפרסומת זכתה לגל של ביקורות מצד "אמריקאים אמיתיים", שהתבטאו נגדה ברשתות החברתיות, וטענו כי "בארה"ב מדברים אנגלית!", וכי "דברו אנגלית או עופו מפה!". מצד שני, רבים העריכו את העובדה שמפרסמת כה גדולה נתנה במה למיעוטים, וחלק אף טענו כי מדובר בפרסומת הסופרבול הראשונה שבה נראה זוג חד-מיני.

רבים מהמפרסמים הלכו על הטיקט המוכר של שימוש בסלבס. המגישה אלן דג'נרס רקדה עם חבורה של חיות, במטרה לקדם את שירות המוזיקה המקוון Beats Music; השחקן ברוס ויליס דיבר על רמת הבטיחות הגבוהה של הונדה. סקרלט ג'והנסון, שעלתה לאחרונה לכותרות העולמיות בהקשרים פוליטיים, סיפקה את הסחורה עבור סודה סטרים בגרסה מרוככת של הקמפיין; ואפילו בוב דילן גויס על-ידי קרייזלר לפרסומות פטריוטית על האיכות של תעשיית הרכב האמריקאית.

שוורצנגר - שחקן פינג-פונג מטורף

אבל בקרבות הסלבס בלט מעל כולם ארנולד שוורצנגר, שכיכב בתור שחקן פינג-פונג מופרע בפרסומת לבירה Bud Light.

סלב נוסף שגנב את ההצגה היה ג'רי סיינפלד, שקידם במהלך מחצית המשחק בעזרת ספוט פרסומת את תוכנית האינטרנט שלו, "Comedians in Cars Getting Coffee". בספוט הקידום הוא נפגש עם דמותו של ג'ורג' קונסטנזה (השחקן ג'יסון אלכסנדר) במסעדה המפורסמת בניו-יורק מהסדרה "סיינפלד", ואפילו הדמות המיתולוגית ניומן עושה גיחה קצרה בסצנה. רבים חשבו לפני המשחק כי מדובר בטיזר לקראת חזרתה של הסדרה המיתולוגית, אך לאחר השידור הובן כי המעריצים הנלהבים ייאלצו להמשיך לחכות.

ההתחכמות של JC Penny

השימוש בסקס שבלט בשנים הקודמות, נעדר כמעט לחלוטין השנה, ואפילו מפרסמות שעושות שימוש תדיר בדוגמניות, כמו Godaddy ו-AXE, בחרו השנה בכיוונים אחרים. מצד שני, השימוש בחיות מכל הסוגים - כלבים, סוסים ואפילו דמויות של חיות (החבובות למשל) הופיעו בספוטים רבים.

דווקא בתחום שנחשב לאחד הצומחים בארה"ב - Real Time Marketing (פרסום בזמן אמת ברשתות חברתיות), לא נרשמו אירועים משמעותיים מצד המפרסמים במהלך המשחק.

היחידה שהצליחה לבלוט היא רשת JC Penny, שציוץ מוזר שלה - "Who kkmew theis was ghiong tob e a baweball ghamle", הצליח למשוך את תשומת-הלב, וגרם למצייצים אחרים לחשוב שהצוות של הרשת שיכור או מבולבל.

התשובה ניתנה בהמשך, כאשר אנשי הרשת אמרו כי הם "מצטערים" על הציוץ, וכי הם הקלידו אותו עם כפפות. כמובן שגם התמונה של הכפפות (הנמכרות ברשת) הופיעה בציוץ המתקן.