רכשו זכויות שידור במיליארדי ליש"ט - וקצרו מהר מאד את הפירות

תאגיד BT, שהשתלט על זכויות כדורגל יוקרתיות בבריטניה והשיק בקיץ ערוצי ספורט חדשים - רשם רווח של 617 מיליון ליש"ט ברבעון האחרון של 2013

חברת התקשורת הבריטית הציבורית בריטיש טלקום (BT), המפעילה את BT VISION - שירותי טלוויזיה בכבלים ובטכנולוגיית IPTV, כמו גם שירותי תקשורת אלחוטית - נכנסה החל מהעונה, לראשונה - לשוק שידורי הספורט בממלכה, בניסיון ער לנגוס בשליטה המוחלטת בתחום שיש למפעילת הלוויין של רופרט מרדוק, BSkyB. כזכור, השיקה BT ערוצי ספורט ייעודיים, והתחייבה על השקעות של מיליארדי ליש"ט בגין רכישת זכויות שידור בשנים הקרובות, הכוללות משחקים מהפרמיירליג האנגלית, ליגת האלופות, ועוד.

התוצאות של ההשקעה? לא מאחרות להגיע: החברה דיווחה כי סיימה את שלושת החודשים האחרונים של 2013 עם רווחים לפני מס בסך 617 מיליון ליש"ט. מדובר על עלייה של 6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2012. כמו כן, הכנסותיה של BT עלו ב-5%, והסתכמו ב-4.6 מיליארד ליש"ט. זוהי הפעם הראשונה מאז 2009 שב-BT מצליחה להגדיל את הכנסותיה הרבעוניות.

BT רכשה מאופ"א את זכויות השידור של ליגת האלופות עבור השנים 2015-2018, לשידור בבלעדיות בבריטניה, בתמורה ל-897 מיליון ליש"ט (יותר מכפול ממה ששילמו BSkyB ו-ITV בשנים 2012-2015). העסקה של BT עם הפרמיירליג עומדת על 738 מיליון ליש"ט לשלוש עונות (2013-2016) עבור שידור 38 משחקים בעונה (BSkyB עדיין מחזיקה בזכויות של רוב המשחקים - 116 בעונה). בנוסף, רכשה BT זכויות של ליגות הכדורגל הבכירות של צרפת, איטליה, ברזיל וארצות הברית, שידורים מליגת הראגבי באנגליה (שנרכשו עבור 152 מיליון ליש"ט), וטורנירים מסבב הטניס העולמי לנשים (WTA).

שפע השידורים הזה הוביל כ-2.5 מיליון בתי אב בבריטניה שכבר התחברו לערוצי הספורט של BT, למרות שעלו לאוויר רק באוגוסט. לשירותי האינטרנט האלחוטי שלה מחוברים 7.1 מיליון משתמשים, מהם 1.9 מיליון המנויים על החבילה היקרה והמהירה ביותר.