יאיר לפיד: זה לא הזמן להעלות שכר לח"כים ולשרים

לפיד הודיע כי בכוונתו לתמוך ביוזמה שמוביל ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) להקפיא את שכר הח"כים

על רקע עדכון שכר חברי הכנסת ונושאי המשרה הבכירים, הודיע היום (ב') שר האוצר יאיר לפיד כי "אין זה הזמן" להעלות שכר.

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת הצהיר שר האוצר כי "העלאת השכר שנכנסה לתוקפה נראית לנו לא הגיונית. זה לא מוסרי ומוזר בעיניי ש'יש עתיד' היא המפלגה היחידה שמנסה לעשות משהו בעניין. ביום שני הבא תתכנס הוועדה הציבורית בעניין וננסה להחתים כמה שיותר ח"כים. גם ההעלאה של שכר השרים לא ערבה לנו. זה לא זמן להעלאות שכר כאלה. אנו מחויבים לדוגמה אישית ולצניעות ונמשיך במאמץ לשנות את המציאות העקומה הזאת".

לפיד הודיע כי בכוונתו לתמוך ביוזמה שמוביל ח"כ שמעון סולומון (יש עתיד) להקפיא את שכר הח"כים. בשבועות האחרונים מחתים סולומון חברי כנסת מכל סיעות הבית על היוזמה.

"לאחרונה נכנס לתוקפו העדכון האוטומטי בשכר הח"כים. בעקבות פניותיי ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, הוקמה לאחרונה הוועדה הציבורית לקביעת תנאי העסקתם של נבחרי הציבור, בראשות פרופ' חיים לוי. הוועדה צפויה להתכנס בימים הקרובים על מנת לדון בנושא", כתב סולומון לחברי הכנסת.

סולומון המשיך וכתב: "אני סבור כי בימים אלו עלינו לשמש דוגמא למנהיגות במיוחד בתקופה זו של 'הידוק חגורה' כלכלי ולהוות דוגמא אישית לכלל הציבור הלוקח חלק במאמץ הכלכלי. אני קורא לכל חברי הכנסת, מכל סיעות הבית, להצטרף ליוזמה ולהביע את תמיכתם במהלך. מכתב זה, בצירוף חתימות חברי הכנסת יועבר לוועדה הציבורית על מנת להביע בפניהם את נכונותינו לקחת חלק במאמץ ולהקפיא את עליית השכר".

בתוך כך, בישיבת הסיעה התייחס לפיד גם להחלטתו לעצור את העברת הכספים להתנחלויות עד לביצוע בדיקה מקיפה בנושא. "מועצת יש"ע היא גוף פוליטי מובהק ולא נראה לי שאפשר להעביר להם כספים אם הם פועלים נגד מדיניות הממשלה", אמר לפיד. "מיום שנכנסתי לתפקיד אמרתי שהמדיניות שלנו מול ההתנחלויות היא ברורה. מי שחי שם צריך לקבל הכל מהמדינה אבל אני מתנגד להשקעות תקציב מחוץ לגושי הישובים. ביקשתי מהחשבת הכללית לוודא שכל כסף יגיעו ליעדו".